פרשת העוקץ הטלפוני של עשרות לקוחות בנקים שונים ברחבי הארץ

שישה תושבי צפון הארץ בהם שני אחים ממגדל העמק נעצרו לאחר חקירה סמויה של היחידה המרכזית של המחוז הצפוני במשטרה. במקביל עוכבו עוד חשודים נוספים
מעיין לביא |

הבוקר ניתן האות וכוחות גדולים בהם בלשים וחוקרי יחידת ההונאה של היחידה מרכזית על ביתם של מספר חשודים במגדל העמק ועצרו את ששת החשודים. כשבמקביל עוכבו עוד חשודים נוספים- בחשד כי במהלך השנה האחרונה הונו עשרות רבות של אנשים.

מחקירת המשטרה אשר התנהלה בליווי פרקליטות מחוז צפון עלה כי האחים פתחו אתר למתן הלוואות חוץ בנקאיות. לאחר שהקורבן מילא את פרטיו באתר, חזר אליו נציג – אחד האחים, וסיפר לו על תנאי ההלוואה בדרך כלל תנאים נוחים ואטרקטיביים מאד, וביקש ממנו להפקיד סכום כסף עבור פתיחת תיק – מיד עם הפקדת הכסף בחשבון האחים היו נעלמים ולא ניתן ליצור איתם קשר.

על פי חשד המשטרה האחים השתכללו, והצליחו לאתר מספרי כרטיסי אשראי של לקוחות בנקים שונים בארץ והשתמשו בהם כדי לרכוש כרטיסי מתנה "GIFT CARD" בסכום נמוך יחסית של 100- 150 שקלים. הם בחרו סכומים נמוכים כדי שהקורבנות לא יבחינו בגניבה והם לא יקפצו לקורבנות בדפי החשבון באופן בולט וכך עשרות לקוחות נעקצו מבלי שידעו על כך, ורק פניית המשטרה אל הקורבנות במסגרת החקירה גרמה להם להבין שנפלו קורבן להונאה.

המשטרה חשפה גם את השיטה שלישית בה נקטו על פי החשד האחים- הם הצליחו לאתר פרטי חשבון בנק של לקוחות שונים, יצרו קשר טלפוני עם אותם לקוחות תוך כדי שהם מתחזים לנציגי שירות מטעם הבנק.
על פי החקירה ה"נציג" היה מבקש מהלקוח התמים להקריא לו את קוד האימות שקיבל באותו רגע ופרטים נוספים כביכול כדי לאמת שהוא בעל החשבון. זאת במקביל לפתיחת חשבון הבנק של אותו לקוח על גבי המחשב כאשראחד החשודים לוחץ על שכחתי סיסמא. אז היו מקלידים את הפרטים שמסר הקורבן וכך נכנסו לחשבון הבנק של הקורבן ומשכו ממנו במרמה כספים.

על פי המשטרה החשודים הצליחו באופן זה להונות עשרות אנשים אשר חלקם גילו את התרמית ורבים אחרים כלל לא ידעו על ההונאה עד אשר חוקרי המשטרה פנו אליהם, הם מיד פנו אל סניף הבנק שלהם אשר במרבית המקרים הבנק השיב להם את הכספים שנגנבו.

היום כאמור לפנות בוקר פשטו החוקרים על ביתם של מספר חשודים, תפסו מסמכים, מחשבים, כ-30 אלף ש"ח במזומן וכן ציוד נלווה שכלל טלפונים ומחשבים.
ששת החשודים הובאו לבית משפט השלום בטבריה אשר הורה על מעצרם של 5 חשודים עד ליום ראשון וחשודה נוספת שוחררה בתנאים מגבילים.

״משטרת ישראל קוראת לציבור לבדוק את חשבון הבנק שלהם בדגש על אזרחים אשר קיבלו שיחות טלפון מסניף הבנק שלהם בהם התבקשו להקריא את קוד האימות שקיבלו. בנק לא אמור לשלוח ללקוחות הודעות עם בקשה לאמת את חשבונותיהם ולכן בכל מקרה שכזה מומלץ לבחון בשבע עיניים, לפני שאתם מתפתים לבצע כל פעולה שהיא״ אמרו במשטרה והוסיפו :״כל מי שחושד כי נפל קורבן לעוקץ טלפוני או עוקץ אחר מוזמן להגיש תלונה בכל אחת מתחנות המשטרה הקרובה לביתו.״

במשטרה מספרים כי היא מפעילה כלים מתקדמים על מנת לחשוף עבירות המבוצעות תוך שימוש באמצעים טכנולוגים אשר פוגעות בביטחון הציבור ובנכסיו.

מצ"ב דוגמא לשיחה שהתנהלה בן הקורבן לאחד החשודים וסרטון מהמעצרים:

 

עורך הדין בועז קניג

 

עו"ד בועז קניג מומחה לפלילים מגיב למעצרים "מדובר על עבירות בעלי מרכיב תחכומי רב, הן בשל אתר האינטרנט אשר נפתח, והן בשל הליווי הטלפוני, תוך ביסוס מצג שווא לכאורה בעיני הלקוחות כי מדובר בחברה כשרה, כך גם בסליקת מספרי כרטיסי האשראי בסכומים נמוכים יחסית על-מנת לא לעורר את חשד הלקוחות. האופי המתחכם של העבירה המשיך אף בשיחות הטלפון עם הלקוחות תוך מצג שווא לכאורה כנציגי הבנק ושליחת קוד לטלפונים הניידים. לרוב עבירות בהם מעורב תחכום "זוכות" לענישה מחמירה יותר כאשר בימ"ש מגיע לדון בעונש."

 

בועז קניג – משרד עורכי דין מוביל, המתמחה במשפט פלילי, צווארון לבן, ומשפט צבאי.המשרד נוסד בשנת 2000 והתמחותו הינה בייצוג נאשמים וחשודים החל משלב ההזמנה לחקירה ועד לסיום ההליך המשפטי.לקוחות המשרד זוכים ליחס אישי של עו"ד קניג וליחס דיסקרטי ומקצועי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות