סיכום מזג האוויר ליום שבת 04.01.2020

הגשמים הכבדים באזורים שונים ברחבי הארץ גרמו לשיבושים כבדים וחבצלות נרחבות. הוצפו מקומות ציבור ובנייני דיירים. כמה אנשים פונו לבתי חולים לאחר שנתקעו בהצפות
רונן לוי |
הצפה ברחובות העיר יפו

 

איצטדיון בלומפילד הוצף ונגרמו נזקים כבדים לדשא ולרחבות הכניסה של האיצטדיון שבניתי הושלמה רק לפני כמה חודשים.

הגשם כמעט וגבה מחיר בחיי אדם ורק בזכות פעילות מהירה של צוותי מגן דוד אדום וכוחות מכבי האש חולצו ממספר זירות אנשים שנלכדו בהצפות בדרום תל אביב.
האירוע הקשה התרחש ברחוב נדב מעלית ובה נוסעים נתקעה בקומת המרתף שהיה מוצף. גבר כבן 30 חולץ על ידי צוללני מכבי האש במצב אנוש.

צולל להבה

בעקבות דיווח על לכודים בתא מעלית בבניין ברחוב נדב 3 בשכונת התקווה תל אביב הוקפצו מתחנת תל אביב 7 צוותים של לוחמי אש מתוכם 3 צוותים של יחידת להבה.
מיד עם הגיעם לשטח גילו הכוחות כי המעלית לכודה ומוצפת קומה מתחת לקרקע( 1- ).

ניסור גג המעלית

הצוותים בפיקודו של מפקד תחנת תל אביב איתרו לכודים במעלית וכדי לחלצם ביצעו פעולות לניסור גג המעלית.
בו זמנית פעלו זוג צוללנים מיחידת להבה במתאר צלילה לפתיחת דלת המעלית שנפתחה באמצעות מפתח מעליות.


מן המקום הוצאה גופה אחת והיא נמסרה להמשך טיפול כוחות הרפואה שבמקום.
יש חשש להימצאות לכוד נוסף וכעת נערכות במקום סריקות נוספות.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א יוסף נהון סיפר: ״כשהגעתי למקום חברתי בחדר המדרגות של הבניין לכוחות הכיבוי שפעלו בעזרת צוללנים לסריקה בקומת המרתף המוצפת של הבניין. גבר בשנות ה 30 חולץ אלינו כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מהיפותרמיה קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה והוא פונה תוך המשך ביצוע פעולות מצילות חיים לבי"ח שיבא בתל השומר כשמצבו קריטי."

ההצפות החלו בשעות הצהריים המוקדמות בשעה 11:37 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על אישה ששוכבת בתוך שלולית מים בשדרות חכמי ישראל בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים וולפסון אישה בת 55 במצב יציב כשהיא סובלת מהיפותרמיה. חובש בכיר במד"א איתן רוטפוס סיפר: ״כשהגענו לרחוב ראינו את האישה עומדת בעזרת גבר שחלף במקום כשהיא בהכרה וסובלת מהיפותרמיה, הוא סיפר לנו שהוא ראה מטריה מבצבצת מתוך השיחים וכך איתר את האישה ששכבה בתוכם בתוך שלולית מים. העלנו אותה לאמבולנס המחומם, ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעריך את חומרת ההיפותרמיה ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל חימום. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הוא לא היה מאתר אותה, זה יכל היה להסתיים בטרגדיה"

כשעתיים אחר כך בשעה 13:47 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על בית שהוצף ברחוב לח"י בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים איכילוב 2 נפגעות במצב קל, בהם אישה כבת 80 וצעירה כבת 23 כשהן סובלות מפגיעות קור קלות בגפיים. בשעה במקביל לאירוע ברחוב לח״י התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על בית שהוצף ברחוב שבתאי בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ומפנים לבית החולים איכילוב גבר בן 55 במצב קל עם סימנים קלים של פגיעת קור.

באותה שעה פעלו צוותי כיבוי בחילוץ לכודים ברחוב כצנלסון בתל אביב
על פי מד״א התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על אישה שחולצה על ידי לוחמי האש מדירה שהוצפה ברחוב בת שבע כצנלסון בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפולו ופינו לבית החולים איכילוב אישה בת 28 במצב קל בהיפותרמיה קלה.
במקביל לאירועי ההתפלה הוזעקו כוחות גדולים לטפל בחילוץ לכודים בשריפה ברמת גן .
בשעה 11:10 התקבל דיווח על שריפה בבניין מגורים ברחוב סוקולוב ברמת גן.
שלושה צוותי כיבוי בפיקודו של רב רשף רפי בלחסן פעולו לכיבוי שריפת ארון חשמל קומתי בקומת קרקע , בבניין בן 9 קומות מאחר והבניין אפוף עשן ניתנה הוראת הסתגרות,
לוחמי האש חילצו שישה אנשים שהועברו להמשך טיפול של חובשים ופראמדיקים של מד"א שהעניקו טיפול רפואי ומפנו לבית החולים איכילוב 6 נפגעים במצב קל כשהם סובלים משאיפת עשן. 3 נפגעים נוספים במצב קל טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.
במשטרה ובמכבי האש קראו לציבור שלא להגיע לאזורי ההצפה בדרום תל אביב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות