חיפשו להרוויח כסף קל במקסיקו ונשארו בלי כספי ההשקעה

שלושה לוחמים בצה"ל, שאחד מהם שירת אף בשב"כ, הגישו תביעת נזיקין בסך מיליוני שקלים, נגד חברת נדל"ן ומנהליה, שלטענתם מכרה להם חלק במיזם נדל"ן במקסיקו ובפועל כך על פי התביעה המדובר בתרמית.
רונן לוי |
מקסיקו

"תופעת 'מוכרי החלומות' בתחום הנדל"ן וההשקעות הקשורות אליו, הפכה בשנים האחרונות ל'מכת מדינה'. פעם אחר פעם נחשפים מקרים בהם הבטחות ומצגי שווא מטעים, הובילו קונים תמימים, לזרוק את מיטב כספם אל תוך מה שהתברר להם בהמשך כתרמית מתוכננת ומתוזמנת היטב אשר גזלה מהם את מיטב כספם", נכתב על ידי עורך דין מושיקו מלכה בתחילת התביעה.

על פי התביעה, חברת הנדל"ן פנתה אל יוצאי יחידות מיוחדות של צה"ל, עורכי דין ועוד בהבטחות קוסמות לרווחים אדירים והצליחו להביא אותם אחד אחרי השני למשרדיהם שם הציגו בפניהם הצעות להיכנס לעסקה לרכישת קרקעות במקסיקו במחיר נמוך, תוך מתן הבטחה לתשואה ורווחים גדולים. בפגישות הציגו להם אודות קרקעות שעתידות להירכש במקסיקו והפעילו עליהם לחץ שתיכף לא נשאר מקום בקבוצת רכישה הזאת. על פי ההבטחה קרן ההשקעה היתה אמורה להיות מוחזרת תוך שנה ומקסימום לאחר שלוש שנים יחולקו רווחי ההשקעה.

מושיקו מלכה

במהלך הפגישות הציגו לרוכשים הפוטנציאלים מצגות, חוברות, טבלאות אקסל, מפות וכן מסמכים אודות מקסיקו והמיקום בו תתקיים ההשקעה, מצגות אודות התפתחות האזור וטבלאות אודות הרווח המובטח. על פי התביעה, שלושת הקצינים לשעבר ובת זוגו של אחד מהם, נפלו שבי להבטחות, הלכו וגייסו כספים, בין היתר מבני משפחה, 'שברו' חסכונות וכל אשר היה בידם בכדי להשקיע את כספם במיזם.

במהלך השנים שחלפו מאז העברות הכספים בסך 1.3 מיליון שקלים, התובעים פנו לחברה ומנהליה לקבלת מידע ועדכונים אודות ההשקעה שלהם, רק בדיעבד הוברר להם כי בין התשובות שקיבלו למציאות אין קשר כלל. כל פעם פתרו אותם בתשובות שונות ומשונות בינהם: "זה בבדיקה…בדיוק בונים שם כביש…" ועוד. בשנת 2014, כשנתיים לאחר העברות הכספים, הפסיקו לענות להם והתחמקו מהרוכשים.

על פי התביעה, התובעים יצרו קשר עם אדם ממקסיקו ואז הבינו כי כספם לא נותב לצורך רכישת הקרקע על שמם ולתובעים אין כל זיקה משפטית לקרקע או לפרוייקט וכאשר דרשו את כספם חזרה אחד ממנהל החברה השיב את פניהם ריקם ואמר להם: "אם אתה רוצה תמנה מישהו שיקנה אותך", ואחד ממנהלי החברה שתיאמו עימו פגישה, לא הגיע אליה כשהוא מתרץ זאת בתירוצי שווא.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות