הוצא צו האוסר למכור את טופס ההסדר מפרשת אלטלנה

שופטת בית המשפט השלום בחיפה, סיגלית מצא, נעתרה היום לבקשה הדחופה של המדינה למתן צו מניעה ארעי האוסר למכור במכירה פומבית את טופס ההסדר המקורי שנוצר על רקע "פרשת אלטלנה" ההיסטורית בין מפקד צה"ל ומפקד כוחות האצ"ל
מעיין לביא |
אלטלנה

פרקליטות מחוז חיפה, הגישה באמצעות עורכת הדין עינת שטרמן-כהן, לבית המשפט השלום בעיר בקשה דחופה למתן צו מניעה ארעי במעמד צד אחד האוסר על מר מרדכי אלון, תושב בנימינה גבעת עדה וכן על בית מכירות פומביות – "פעם שלישית" או מי מטעמו למכור את טופס ההסדר בין מפקד צה"ל ומפקד האצ"ל באזור כפר ויתקין מיום 22.6.1948 עליו חתומים אל"מ דן אפשטיין (לימים דן אבן מפקד חטיבת אלכסנדרוני) שהיה מפקד כוחות צה"ל באזור כפר ויתקין ויעקב וינירסקי (לימים יעקב מרידור) שהיה מפקד כוחות האצ"ל באזור כפר ויתקין במכירה פומבית הצפויה להיערך היום בשעה 19:00, בבית המכירות "פעם שלישית" בבנימינה.

עו"ד עינת שטרמן- כהן ציינה בבקשה כי מדובר במסמך היסטורי מתקופה מכוננת ומפרשה מכוננת בתולדות מדינת ישראל, אשר נערך ונכתב על ידי מפקדים שפעלו מטעם צה"ל והאצ"ל, על ידי גורמים בכירים במערכת הביטחון והצבא. המסמך ההיסטורי הינו קניינה של מדינת ישראל ולצה"ל, ובעלי חשיבות לאומית ציבורית מהמעלה הראשונה, כחלק מפרשה היסטורית עליה דובר וידובר- "פרשת אלטלנה"- וערכו לא ישוער. המסמכים ההיסטוריים אינם הרכוש הפרטי של מאן דהוא, לרבות ובפרט לא המשיבה, ואין למשיבה כל זכות למכרם בשוק החופשי או לבצע כל דיספוזיציה בהם במטרה להשיא מהם רווחים לעצמה ולמוכרים. בהקשר זה יצוין כי למדינה אינטרס עליון בשמירה על נכסיה וקניינה ובמיוחד על נכסים מהסוג דנן, והיא רואה בשמירה זו חלק בלתי נפרד מהנאמנות אותה היא חייבת כלפי הציבור והדורות הבאים. לפיכך, אי מניעה של המכירה הפומבית עלול לכרסם ביכולת המדינה להגן על קניינה ונכסיה, ולפגוע במורשתה התרבותית וההיסטורית – לטובת הציבור הישראלי, בדור הזה ובדורות הבאים. "

האלטלנה בוערת

כאמור גם בבית משפט השלום בתל אביב התקיים דיון דומה בבקשת ארגון שארית הפליטה מהאזור הבריטי ברגן בלזן בישראל שביקשו צו נגד מכירתו במכירה פומבית של הפנקס המקורי של בית הדין להיתר עגונות ועגונים בעקבות השואה ממחנה ברגן בלזן. שופט השלום אודי הקר, הוציא צו עד להחלטה אחרת האוסרת למכור את הפנקס ובינתיים יתקיימו דיונים בתביעה של ארגון שארית הפליטה להעביר את הפנקס ל'יד ושם'.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות