7 שנות מאסר על החזקת נשק

עונש מאסר ממושך נגזר על נאשם שהורשע כי החזיק נשק וניסה לבצע עסקאות בנשק בלתי חוקי. השופט: "בית המשפט חי בתוך עמו ושומע את זעקת הציבור"
אייל חן |
במגזר הערבי
תפיסת נשק. צילום ארכיון: משטרת ישראל

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אלון גביזון, גזר שבע שנות מאסר על תושב רהט, אשר הורשע בהחזקת חמישה כלי נשק וניסיון לבצע עסקאות בנשק בלתי חוקי ותחמושת. הנאשם, אשר הודה במעשים במסגרת הסדר טיעון, נתפס כאשר כלי הנשק הוסלקו בארונית אישית במקום עבודתו וניהל משא ומתן לעסקאות נשק באמצעות יישומון ה"ווטסאפ".

כתב האישום כתב האישום כלל שלושה אישומים חמורים. באישום הראשון, הורשע אלקרינאוי בהחזקת חמישה כלי נשק מסוג M-16 אשר היו מפורקים לחלקים והוסלקו בארוניתו האישית במפעל. הנאשם התקין דפנות כפולות בארוניתו, כך שמבחוץ לא היה ניתן להבחין בתכולה המוסלקת. כלי הנשק הוסלקו מאחורי הדפנות, כשהם עטופים בניילון נצמד. באישומים השני והשלישי הורשע הנאשם בניסיונות לבצע עסקאות נשק ותחמושת. במסגרת העסקאות ניסה הנאשם, יחד עם אחרים, לרכוש ולמכור נשק ותחמושת באמצעות התכתבויות ב"ווטסאפ", תוך שימוש בקבוצות סגורות בשם "קניות לבית". ההתכתבויות כללו תמונות של כלי נשק, הסכמי מכירה ומחירים.

זעקת הציבור

התביעה, דרשה להטיל על הנאשם עונש מאסר של שמונה שנים בפועל, בצירוף קנס כספי משמעותי. לדבריו, הנאשם פעל מתוך תכנון מוקדם ומתוחכם, כשהוא מסתיר את כלי הנשק במקום עבודתו, מנצל את אמון מעסיקיו, ומבצע פעולות עברייניות במשך כשנה. התביעה הדגישה את חומרת העבירות ואת הסיכון הפוטנציאלי הנובע מהחזקת נשק בלתי חוקי: "הנאשם יכול היה לעצור את מעשיו בכל רגע, אך המשיך בהם בצורה מחושבת לאורך זמן".

מנגד הסנגורית ביקשה להקל בעונשו של הנאשם ולהטיל עליו בין 3 ל-5 שנות מאסר. לטענת ההגנה הנאשם סובל מנכות בעקבות תאונת עבודה קשה שעבר בגיל 18, שבה איבד שלוש מאצבעותיו, ושכתוצאה מכך סבל ממשבר אישי חמור. כמו כן, נטען כי הנאשם אינו בעל רקע פלילי קודם, ושהודאתו במעשים מהווה חרטה כנה.

השופט אלון גביזון קבע כי מדובר בעבירות חמורות במיוחד. "הנאשם פעל בתעוזה ובתחכום", ציין השופט, "הוא הפך את מקום עבודתו למעין 'בונקר' לנשק בלתי חוקי, תוך יצירת סיכון ממשי לעובדי המפעל ולציבור". עוד הוסיף כי המעשים נמשכו לאורך תקופה ממושכת, ולא היו אירוע חד פעמי או אקראי.

בסיכומו של דבר, נגזרו על הנאשם שבע שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, וקנס בסך 50,000 שקלים. "בית המשפט חי בתוך עמו ושומע את זעקת הציבור. כל מי שיחזיק בנשק בלתי חוקי ימצא עצמו מאחורי סורג ובריח לתקופה ממושכת", כתב השופט.

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלון גביזון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות