עבירות נשק – כל מה שאתם צריכים לדעת

עו"ד ניר יסלוביץ במדריך מפורט על עבירות הנשק, ההבדלים בין העבירות השונות והענישה הצפויה למי שהורשע בהן. לקרוא ולהפנים
עו"ד ניר יסלוביץ |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

כל הנושא נשק, מייצר נשק ומוכר נשק שלא כחוק, נחשב לעבריין פלילי במדינת ישראל. קבלת אישורים מגורמי החוק והרישוי שאחראים על הסדרת השימוש בנשק בתחומי המדינה, היא הכרחית לכל עיסוק בנשק, על כל גווניו. אדם שעשה שימוש אחר בנשק, כלומר, ללא כלל האישורים, צפוי לעמוד לדין פלילי ולשאת בעונשים הקבועים בחוק, ובחלקם עונשי מאסר כבדים.

על פי החוק, נשק בישראל מוגדר כלי בעל יכולת ירי של קליעים, פגזים, פצצות וכיוצא באלו, שבכוחם לגרום למותם של אנשים – לרבות חלקיו, אביזריו ותחמושתו של כלי מסוג זה. כמו כן, כלי בעל יכולת לפליטת חומרים המשמשים לגרימת נזק גופני לזולת, כולל חלקיו, אביזריו ותחמושתו של כלי מסוג זה, ובכללם מיכל אשר מכיל או בעל קיבולת להכלת חומרים כאמור לעיל, מלבד גז מדמיע. כמו גם כל פצצה, רימון, תחמושת או חפצים נפיצים מסוגים אחרים אשר בכוחם לגרום למותם של אנשים או לפגיעה בהם, לרבות חלקיו של אחד מאלו.

סוגי עבירות הנשק:

1.  רכישה, אחזקה, נשיאה, הובלה של נשק ללא האישורים התואמים

החוק קובע כי 7 שנות מאסר יעמדו בפני מי שנושא או מחזיק נשק שלא כדין, ללא רישיון מתאים. 10 שנות מאסר יעמדו בפני מי שנשא או הוביל נשק.

איתור עורך דין
עו"ד ניר יסלוביץ
  1. ייצור, ייבוא, ייצוא וסחר בנשק

החוק מייחס חומרה רבה למי שמבצע עסקה כלשהיא, בין אם הוא מקבל תמורתה דבר מה ובין אם לא, כזה שפוגע בביטחון הציבורי ולכן המחוקק קבע 15 שנות מאסר.

  1. ביצוע פשע תוך שימוש בנשק

גרימת חבלה חמורה תעלה את דרגת העבירה וכך גם את עונשה. כמו גם במצבים בהם יש פגיעה מכוונת במסגרתה, לדוג' הונח חומר נפץ שנועד להרוג אדם ספציפי. אם אותו אדם מת אזי שמדובר ברצח אבל אם לא, מדובר בניסיון לרצח בלבד.

חשיבות הייעוץ המשפטי

באם זומנתם לחקירה משטרתית בגין חשד לביצוע עבירות נשק, או שכבר הוגש נגדכם כתב אישום על עבירות נשק, צרו קשר עם עורך דין המתמחה בדין הפלילי ובעבירות נשק. רף הענישה הנהוג כיום בגין עבירות מסוג זה הוא גבוה ואף בעל נטייה לגזור עונשים כבדים.

ייעוץ בזמן הנכון, עשוי לחסוך מכם תסבוכות וחששות שלרוב עולים בחקירה משטרתית.


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות