השליח טען כי פוטר בגלל תלונה על הטרדה מינית – מה קבע בית הדין?

השליח טען כי נפל קורבן להטרדה מינית מצב עובדי החברה שבה עבד וכי פוטר לאחר שהתלונן על המעשים. המעסיק טען מנגד: "התלונות לא היו מבוססות"
גילי סיוון-כהן |
שליח ביקש "עזרה לקום מהרצפה" ושלח ידיים "אילוסטרציה"
אילוסטרציה shutterstock

שליח שטען כי סבל מאמירות מבזות שעלו לטענתו כדי הטרדה מינית מצד עובדי החברה בה עבד ופוטר לאחר שהתלונן עד ההטרדות יזכה ממעסיקו לשעבר לפיצויים על סך כ-35 אלף שקלים, לאחר שבית הדין לעבודה בתל אביב קבע: כי "הייתה הטרדה מינית והתנכלות לעובד" והתלונות לא התבררו כראוי והתובע פוטר על רקע זה.

התובע, טען כי עבד כשליח בעסק של הנתבע במשך למעלה משנה ובמהלך תקופה זו, לדבריו, חווה הטרדות מיניות והתעמרות מצד עובדי העסק נפגע מאמירות חלק מעובדי הנתבע, אשר כללו כינויים בוטים ופוגעניים כלפיו בעלי אופי מיני כגון "מאונן", "מביא ביד", "שרמוטה" ועוד. לאור הצקות והטרדות אלה, פנה בתלונה למנהלו הישיר – אולם זה לא טיפל בעניין וההטרדות נמשכו. סמוך לסיום העסקתו, הופנה התובע להתלונן אצל האחראית על הטרדות מיניות ולאחר מכן קיבל מכתב זימון לשימוע ובסופו של דבר פוטר. התובע עתר לפיצוי בגין ההטרדות המיניות, אפליה, פגמים בהליך השימוע, והשלמת פיצויי פיטורים.

תלונות שווא?

מנגד, הנתבע, טען כי התלונות של התובע לא היו מבוססות. הנתבע ביצע בירור מקיף והגיע למסקנה כי אין לטענות כל אחיזה במציאות. לדבריו, נגד התובע נוהלו הליכים פליליים שונים במסגרתם התייחסו בתי המשפט לאישיותו הבעייתית וחוסר האמינות שבסיפוריו ותלונות השווא של התובע גרמו לנזקי מוניטין והפסדים כלכליים לעסק.

השופטת מירב קליימן, בחנה את הראיות והעדויות שהוצגו בפניה. בפסק הדין קבעה השופטת כי התובע אכן הוטרד מינית בעבודתו וסבל מהתנכלות כתוצאה מתלונותיו והתובע פוטר מעבודתו בשל תלונותיו על הטרדות מיניות שעבר, "התובע הוכיח ברף הנדרש את קיומה של הטרדה מינית מסוג "סביבת עבודה עוינת". מבחינה עובדתית כי לא עלה בידי הנתבע לסתור את טענות התובע לקיומן של התבטאויות לא ראויות בסביבת העבודה, אשר גובו בהקלטות מטעמו", נכתב בפסק הדין, "הממונה על הטרדות מיניות בעסק, ערכה בירור לקוני ושטחי מול העובדים עליהם התלונן, בדמות שיחות קצרות ולא מפורטות עם אותם עובדים והסתפקות בהכחשתם את הדברים".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מירב קליימן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות