החזקת נשק – הדין הישראלי

אחוז גבוה מהאוכלוסייה שירת בצבא ויודע לתפעל כלי נשק, אך בשונה מארה"ב לא כולם רשאים להחזיק בו. עו"ד נורית מעטוק עם כל מה שחשוב לדעת על עבירות אלו
עו"ד נורית מעטוק |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

בישראל אחוז גבוה מהאוכלוסייה שירת בצבא ויודע לתפעל ולירות בכלי נשק. שלא כמו בארה"ב, שם החזקת הנשק מתאפשרת עוד בחוקה האמריקנית, בישראל רק מי שיש בידו רישיון נשק, מוסמך להחזיק בנשק וגם אז, השימוש בו אפשרי אך ורק במידה והחוק מאפשר זאת ובהתאם לנסיבות האירוע.

אולי יעניין אותך גם:

ראשית, חשוב להבין מה מוגדר בעיני החוק "כנשק". ההגדרה לכלי נשק היא בהחלט רחבה, בכל הנוגע לגדלים, סוגים ודגמים. אבל כהגדרה עיקרית, המחוקק רואה נשק בבחינת "כל כלי שיכול לגרום למיתה של אדם אחר״.

נשק חם, נשק קר

החוק מבחין בין נשק קר כדוגמת סכין או אגרופן, לבין נשק חם כדוגמת אקדח או רימון ובהתאם להבחנה זו ניתנים עונשים שונים.

עורך דין נורית מעטוק
עו"ד נורית מעטוק

הגדרת "כלי נשק" מתייחסת לא רק לכלי עצמו אלא גם לאביזרים הנלווים אליו כמו: מחסנית, כדורים וכו׳, אשר נחשבים גם הם אסורים להחזקה.

המחוקק קבע עונש של עד שלוש שנות מאסר בגין החזקת חלקי נשק, עד 7 שנות מאסר בגין החזקת נשק ללא רישיון ועונש מאסר של עד 10 שנים בגין נשיאת נשק שלא כדין.

חוק העונשין מבחין בין עבירת רכישה או החזקה של נשק לבין נשיאתו האישית. אמנם בשני המקרים מדובר בעבירה פלילית חמורה, אבל קיים הבדל בענישה – עד 7 שנות מאסר להחזקת נשק לעומת 10 שנות מאסר בגין נשיאתו.

העונש החמור יותר בגין נשיאת נשק נועד לשמש הרתעה מפני החזקה ושימוש בנשק בידי מי שאינו מיומן לכך, במטרה למנוע מעשי עבריינות בנשק וקיפוח חיי אדם.

קיימות עבירות נשק נוספות, אותן החוק מגדיר:

  1. בגין ייצור, ייבוא, ייצוא, סחר או ביצוע עסקת נשק הכוללת העברת נשק מיד ליד בין בתמורה ובין בחינם וללא רשות, העונש הינו עד 15 שנות מאסר.

  2. בגין מכירת נשק ע"י גורם מוסמך ומורשה לאדם שאינו בעל רישיון להחזקת נשק, העונש יהיה עד 15 שנות מאסר. במידה והמוכר חשב לתומו, כי הקונה הנו בעל רישיון להחזקת נשק כדין, העונש בגין מכירה זו יהיה עד 3 שנות מאסר.

חשיבות הייצוג המשפטי

אם נדרשתם להתמודד עם עבירות נשק מכל סוג, בין אם בבית המשפט או בין אם מסגרת כתב אישום שצפוי להיות מוגש, מומלץ שתפנו לעו"ד המתמחה בתחום הפלילי וספציפית בתחום הנשק על מנת שזה יוכל לכוון אתכם ולסייע לכם לסיים הליך הזה בצורה הטובה ביותר.

לאתר נורית מעטוק – משרד עורכי דין לחצו כאן.


עו"ד נורית מעטוק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות