הטרדה בין אחים: צו הרחקה ואיסורים מחמירים

בבקשה לצו הרחקה טענה אישה כי אחיה אינו משלים עם העובדה שרכשה קרקע צמודה לשלו, ועל כן הוא גרם נזק למטעים, לעובדים ואף ניסה לדרוס אותה עם טרקטור
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בטבריה, ורד ריקנטי-רוסהר, החמירה בקשה לצו מניעת הטרדה שהוגשה על ידי אחות נגד אחיה, לאחר שזה לא הגיע לדיון. השופטת גם חייבה את האח בתשלום הוצאות משפט בסך 1,200 שקל למבקשת, שישולמו תוך 30 יום.

המבקשת טענה כי האח, המשיב, אינו משלים עם רכישת קרקע חקלאית שביצעה בצמוד לשטח שלו, וכי בעקבות כך הוא החל לגרום נזק למטעים שבבעלותה, תוך שימוש באיומים וכוחניות כלפי עובדיה. בנוסף, המבקשת אף העלתה טענה חמורה, לפיה האח ניסה לדרוס אותה באמצעות טרקטור שהיה ברשותו, באירוע שהתרחש לפני מספר שבועות.

בשל האיומים וההטרדות המתמשכות, פנתה המבקשת לבית המשפט וביקשה צו מניעה כנגד אחיה. בית המשפט נענה לבקשתה במעמד צד אחד ונתן צו מניעה זמני יום לאחר ניסיון הדריסה. הדיון במעמד שני הצדדים נקבע לשבוע לאחר מכן, אך נדחה עקב בקשת המשיב שנעדר מהדיון בטענה למצב הביטחוני.

הצו הורחב

לדיון שנקבע למועד נדחה, המשיב שוב לא התייצב, ולא נמסרה לו הודעה רשמית על הדיון. עם זאת, השופטת ריקנטי-רוסהר קבעה כי המשיב היה מודע לקיומו של ההליך ועתר לדחייתו, ולכן מוטלת עליו האחריות לברר את מועד הדיון החדש.

לאור טענות המבקשת, קבעה השופטת כי יש מקום להאריך את צו ההרחקה לשישה חודשים נוספים. השופטת אף הוסיפה כי קיימת הצדקה להחמרה נוספת בתנאי הצו, בשל הסיכון שנשקף מהתנהגותו של המשיב. "אני מוצאת להורות גם על הרחקתו מביתה של המבקשת וכן מכל מקום בו המבקשת נוהגת לשהות בקביעות, במרחק שלא יקטן מ-10 מטרים", כתבה השופטת בהחלטתה.

בנוסף, השופטת הורתה כי ייאסר על המשיב להשתמש בשטח המטעים שבבעלות המבקשת למטרות מעבר, והמשיב יידרש לשמור על מרחק של 10 מטרים בין חלקותיהם.

לסיכום, השופטת ורד ריקנטי-רוסהר הבהירה כי ההגבלות והאיסורים שהוטלו על המשיב יעמדו בתוקף למשך שישה חודשים, ובית המשפט ימשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות במקרה זה.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ורד ריקנטי-רוסהר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות