ביקש צו הגנה מגיסתו – השופט ביקר את התנהלותו

הגבר טען כי גיסתו ובעלה מאיימים עליו, אך נדחה בביהמ"ש: "לו היה חשש ממשי לו או לילדיו, היה עליו לפנות מיד למשטרה, ולא להמתין חודשים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בבית משפט השלום באילת נדחתה בקשה לצו הגנה שהוגשה על ידי גבר אשר טען כי גיסתו ובעלה מאיימים על חייו, ואף הציגו נשק לילדיו הקטינים במסגרת איומים לרצוח אותו. המבקש ביקש להוציא צו המונע מהמשיבים להיפגש עם ילדיו וכן צו הרחקה בין הצדדים.

המבקש טען כי מאז תחילת הליך הגירושין, גיסתו הסיתה את ילדיו נגדו, ואף הציגה בפניהם אקדח, תוך שהיא מאיימת על חייו. לדבריו, ילדיו, בני 5 ו-7, חווים טראומה בעקבות הדברים ששמעו מגיסתם, כשהיא מאיימת על חייו שוב ושוב.

המבקש פנה לבית המשפט לאחר שהגיש תלונה במשטרה, בה טען כי הילדים מתארים בפירוט את הנשק שהוצג להם. בנוסף, הוא טען כי התייעץ עם אנשי מקצוע שטיפלו בילדיו והומלץ לו להרגיע אותם ולספר להם שמדובר באקדח צעצוע.

במהלך הדיון טענו המשיבים, באמצעות עורך דינם, כי לא היו איומים מצידם וכי התלונות הוגשו במטרה לנתק את המשפחה ולפגוע ביחסי הילדים עם דודיהם. לטענת עו"ד בלס, מדובר בתלונות שקריות ולא קיימת כל סכנה למבקש או לילדיו.

ללא היגיון

השופט מרדכי (מוטי) לוי, דחה את הבקשה למתן צו ההגנה וציין כי גרסת המבקש אינה מתיישבת עם ההיגיון, שכן הוא לא פנה למשטרה או לבית המשפט במועד הקרוב לאירועים המתוארים. עוד הוסיף כי הסבריו של המבקש אינם מגובים בראיות, כגון הקלטות הילדים או מסמכים המוכיחים את תלונותיו.

השופט התייחס בהרחבה לאי ההתאמה בין התאריכים בהם הוגשו התלונות לבין המועדים בהם נחשפו הילדים לכאורה לאקדח, ואמר: "לו היה חשש ממשי לחיי המבקש או לילדיו, היה עליו לפנות מיד לבית המשפט או למשטרה, ולא להמתין חודשים". השופט אף הביע תמיהה לגבי הסכמתו של המבקש לצו הרחקה הדדי: "תמוה כיצד המבקש, אשר טוען לאיומים חמורים כלפי חייו, מסכים לצו הדדי המאפשר לכאורה את המשך הקשר עם המשיבים".

בית המשפט קבע כי אין מקום למתן צו הגנה במתכונתו הנוכחית, אך הסכים לצו הרחקה הדדי בין הצדדים, זאת בהסכמתם. עוד קבע השופט כי המבקש ישלם למשיבים הוצאות משפט מופחתות בסך 1,500 שקלים לכל אחד.

השופט סיכם: "נראה כי מדובר בסכסוך משפחתי מורכב שבו הילדים נקלעים למאבקים של המבוגרים, ואין בידי בית המשפט לקבל את הבקשה בהתבסס על הראיות שהוצגו".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מרדכי (מוטי) לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות