טענה שהגרוש אינו כשיר לטפל בילדים – ביהמ"ש נתן לו הזדמנות

ביהמ"ש למשפחה קיבל את בקשת האב לאחריות הורית משותפת, למרות התנגדות האישה, וקבע כי "טובת הילדים חייבת להיות המניע העיקרי בהסדרים אלה"
גילי סיוון-כהן |
צילום אילוסטרציה: envato

בית המשפט לענייני משפחה באילת קיבל את בקשתו של אב ל-7 ילדים, ג.א., לאחריות הורית משותפת עם האם שהתנגדה למשמורת משותפת וטענה כי האב אינו כשיר לכך ואף אינו משלם מזונות.

במהלך הדיונים הציג האב עדויות על טיפול רגשי שהוא מקבל, כולל טיפולים פסיכולוגיים וטיפולים בעזרת בעלי חיים, וטען שהוא פועל לשיפור יחסיו עם ילדיו. לדבריו, הוא כבר פגש את ילדיו מספר פעמים ללא ליווי צד שלישי, והם בילו יחד בחופשות ובחגים. האם, מנגד, הצביעה על עברו הפלילי של האב, וטענה כי הוא לא כשיר לנהל אחריות הורית משותפת בגלל התנהגותו האימפולסיבית.

העו"ס מטעם ועדת התסקירים המליצה על אחריות הורית משותפת, וציינה כי הילדים נפגעו רגשית מכך שלא ראו את האב במשך שנה וחצי, אך גם הדגישה את מסירותה של האם בטיפול בהם. הוועדה המליצה לחלק את זמני השהות בין ההורים ולהפנות את ההורים לטיפול במרכז הורים-ילדים.

הפתרון הטוב לילדים

השופט מרדכי לוי קבע כי האחריות ההורית המשותפת היא לטובת הילדים, וציין כי אין לקבל את הטענה שהאב מבקש משמורת משותפת כדי להתחמק מתשלום מזונות. לדבריו, "התנגדות האם היא לא רק עניין כספי, אלא עלולה לגרום לעיכוב הפתרון הטוב ביותר עבור הילדים".

לבסוף, בית המשפט קבע כי הילדים ישהו אצל האב פעמיים בשבוע באמצע השבוע, ובכל סוף שבוע שני. כמו כן, החגים והחופשות יתחלקו בין ההורים באופן שווה.

השופט הוסיף כי "טובת הילדים חייבת להיות המניע העיקרי בהסדרים אלה", והפנה את ההורים להמשיך בתהליך טיפולי במסגרת מרכז הורים-ילדים באילת.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מרדכי (מוטי) לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות