ביקשה צו הרחקה מהבעל בגלל איומים – ספגה ביקורת בביהמ"ש

תושבת הדרום טענה כי הגבר מאיים עליה ואף עלול לתקוף אותה מינית. לאחר דיון בסוגיה קבע השופט: "הבעל הכחיש שאיים, עדותו לא הוזמה, נהפוך הוא"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

אישה תושבת דרום הארץ הגישה בקשה לביהמ"ש השלום בעירה. הבקשה הייתה להרחיק את בעלה מהבית, טוענת שהוא מאיים עליה ועלול לתקוף אותה מינית. ההחלטה התקבלה מבלי לשמוע את הצד שלו, בשל דחיפות העניין, אולם לאחר שהבעל הגיב על הדברים, בית משפט חשב אחרת והפך את החלטתו.

בתצהיר, האישה טענה שלפני 4 שנים, בעלה הורחק מהבית לתקופה קצרה לאחר שהיא הגישה תלונה במשטרה. כיום, היא מרגישה שבעלה עלול לתקוף אותה מינית. הוא מתקרב אליה, מאיים, מרים את קולו ומשפיל אותה מול הילדים. לטענתה, היא חשה חסרת אונים ולא יכולה להתמודד עם המצב.

במסגרת בקשתה, האישה ביקשה להרחיק את בעלה למרחק של 1,000 מטרים מביתם המשותף ולמנוע את הטרדתה בכל דרך ומקום. בצו הרחקה, הוסרה ממנו האפשרות להגיע לקרבת ביתו ולקרבת אשתו, עד לדיון בצו ההרחקה בנוכחות שני הצדדים.

בדיון בצו, האישה טענה שבעלה התעלל בה בהנחיית הרב שלו. הבעל ביקש שלום בית בטענה שהיא והמטפל שלה גרמו למשבר בנישואים. בכתב התגובה, טען הבעל כי הסיבה להגשת הבקשה מצד האישה, היא רצונה להשיג "שקט", על מנת שתוכל לנהל את הליכי הגירושין נגד הבעל ללא הפרעה, הליכים שבהם פתחה תוך כדי שהיא ובעלה מצויים בהליך גישור, ועוד בטרם חלף מניין הימים לסגירת תיק יישוב סכסוך ביניהם.

ללא ראיות

השופט מרדכי (מוטי) לוי שלא קיבל את טענות האשה ציין בהחלטתו: "בדיון לא הובאה ראיה לכך שהמשיב אכן איים על המבקשת או מי מחברותיה. המשיב אישר שאכן הגיע לחוף לאחר שבנו אמר לו שהמבקשת בים והוא מכיר את המקומות שהייתה בים עם חברות, על פי הקלטה שהושמעה בדיון עלה שעם הגעתו של המשיב למקום ושיחתו עם המבקשת וחברתה, אמרה לו המבקשת שנוכחותו לא נעימה לה – הוא קם והלך", כתב בהחלטתו השופט והוסיף: "ביחס לזה שהמשיב הגיע לבית מגוריה של חברתה של המבקשת, בחקירתו השיב המשיב שהיה מודע לכך שהבן שהה עם המבקשת, אך בא לאסוף אותו כפי שהתבקש לעשות".

במהלך הדיון טענה האישה כי בעלה איים עליה כלכלית, וזאת משום שהיא בעלת החשבון שממנו יורדות הוצאות הבית והעסק, אך בה בעת אישרה שהבעל מעביר לאותו החשבון כספים, על כך השופט לוי מתח עליה ביקורת וכתב: "המשיב הכחיש לכל אורך עדותו שאיים על המבקשת. עדותו לא הוזמה, נהפוך הוא, משנשאלה המבקשת בחקירתה הנגדית להפנות לאיומים בתמליל הראיה הנטענת לאיומיו בשיחה בינה לבין המשיב כדוגמא לאיומי המשיב עליה, הפנתה לאחר שעיינה בתמליל לדברים הבאים: "את חושבת שזה כאילו יהיה טוב והכל בסדר, אז את טועה, אז תהיה מלחמה, כל הכסף ילך לבית משפט, זה איום כלכלי". משנשאלה אם זה סגנון האיומים שהיא מדברת עליהם השיבה כן".

______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מרדכי (מוטי) לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות