ביהמ"ש חייב הורים לחסן את ילדם לטטנוס

הילד נפצע בראשו מנפילה על שולחן, אך ההורים טענו כי חיסון יסכן אותו יותר מהמחלה עצמה. השופט: "לא ניתן להמר על בירותו ואיתנותו של הקטין"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה: envato

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את ערעורם של הורים שסירבו לחסן את בנם בן ה-10 חודשים בחיסון טטנוס לאחר שנפצע בראשו מנפילה על שולחן.

ההורים טענו שאין בסמכות בית המשפט להכריח אותם לחסן את ילדם וכי מדובר בפעולה חודרנית המסכנת אותו יותר מהמחלה עצמה. הם אף ציינו שפסקי דין קודמים קבעו שאין לחייב הורים לחסן ילדיהם בניגוד לרצונם.

המדינה, באמצעות היועץ המשפטי לממשלה, טענה כי קיים סיכון ממשי לבריאותו ולחייו של הילד אם לא יחוסן, והעמידה בפני בית המשפט חוות דעת רפואית שתמכה בעמדה זו. רופא חדר המיון שטיפל בילד, ד"ר אביעד נחמני, העיד כי פציעתו של הילד יוצרת חשש להתפתחות זיהום בטטנוס, אשר עלול להוביל למוות ב-20% מהמקרים, למרות טיפול. לדבריו, החיסון הוא הדרך היעילה היחידה למנוע התפתחות המחלה, ואילו הסיכון במתן החיסון הוא קטן וזניח בהשוואה לסכנה מהנגיף.

הערעור נדחה, החיסון יינתן

בפסק הדין, השופט צבי ויצמן, יחד עם השופטים אבי גורמן וצבייה גרדשטיין פפקין, דחו את הערעור. הם ציינו כי האוטונומיה ההורית אינה מוחלטת וכי במקרה של סיכון ממשי לשלום הילד, חובתם של ההורים לפעול לטובתו.

השופט ויצמן הדגיש: "לא ניתן להמר על בריאותו ואיתנותו של הקטין באי מתן החיסון", והוסיף כי "מצופה מההורים לשתף פעולה במתן החיסון מבלי שיהיה צורך לאכוף החלטה זו באמצעות המשטרה". בית המשפט קבע כי אם החיסון לא יינתן עד ה-1 בספטמבר, תופעל המשטרה כדי לאכוף את ההחלטה.

סופו של דבר, הערעור נדחה והחיסון יינתן, כאשר ההורים יחויבו בהוצאות משפט אם יידרש סיוע ממשטרת ישראל.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט צבי ויצמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות