תביעה לפיצוי: "חיסון הקורונה גרם לנזק"

לראשונה תושבת הצפון תובעת את חברת הביטוח הממשלתית ענבל בטענה כי לאחר קבלת החיסון החלה לסבול בשיתוק מפניה, קושי בדיבור ומתסמינים נוספים
מעיין לביא |
חיסון חברת פייזר
חיסון לקורונה של חברת פייזר, צילום: פלאש 90

הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, הגיש תביעה ראשונה מסוגה נגד חברת הביטוח הממשלתית ענבל, בשמה של תושבת הצפון בת 63, שלטענתה, נפגעה קשות כתוצאה מחיסון הקורונה.

התביעה הוגשה במסגרת בקשה לפיצוי בהתאם ל'חוק ביטוח נפגעי חיסון', ובהתאם לתיקון לחוק מינואר 2021, לפיו החיסון נגד מגפת הקורונה התווסף לרשימת החיסונים עליהם ניתן להגיש תביעה מהירה לקבלת פיצויים במקרה של גרימת נזק.

מהתביעה עלה כי האישה, חוסנה נגד נגיף הקורונה במהלך חודש ינואר השנה, וזמן קצר לאחר מכן אושפזה במחלקה הנוירולוגיות במרכז רפואי 'העמק' בעפולה, בעקבות תסמינים של אי יציבות, כאבי גב ושיתוק בשרירי הפנים עם קושי בדיבור ובלעיסה שהחמירו בצורה הדרגתית.

מומחים יקבעו את שיעור הנכות

לאחר כחודש, כך נטען בתביעה, היא שוחררה מהאשפוז בבית החולים ואובחנה כסובלת מ "BELLS PALSY" (שיתוק על שם בל), ובבדיקה שעברה אצל מומחה לנוירולוגיה נקבע כי ללא ספק מצבה נגרם כתוצאה "מאחד הסיבוכים של חיסון הקורונה".

גם בימים אלו האישה סובלת מתסמינים רבים כתוצאה מהפגיעה שנגרמה לה, בהם: שיתוק בחלק העליון של הפנים, קושי בסגירת העיניים, ירידה בראייה, אי-יציבות, קושי בדיבור ובתנועות הפה והפרעה בחוש הטעם.

בפנייה שהעבירו באות כוחה של האישה לחברת ענבל, הם ציינו את הקביעה הברורה בדבר הקשר בסיבתי בין החיסון לבין הנזק המשמעותי והמתמשך שנגרם לאישה, ומבקשים מחברת הביטוח הממשלתית להביא בהקדם את עניינה בפני ועדת מומחים בכדי לקבוע את שיעור נכותה בהתאם למצבה הרפואי.

לדבריהן, לאחר קביעת אחוזי הנכות יהיה ניתן לתבוע פיצויים בגין הנזק שנגרם כתוצאה מהחיסון. על פי החוק, ניתן לתבוע פיצויים עד לסך 600 אלף שקלים, במקרה של הכרה במאה אחוזי נכות.


עו"ד אורי נחמיאס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות