תובעת מיליון שקל מהמדינה: "נותרתי נכה בגלל חיסון לקורונה"

בת 18 דורשת פיצוי מקרן המדינה "ענבל" וטוענת כי בעקבות החיסון היא סובלת מדיסאוטונומיה קשה: "יש קונצנזוס מדעי כי חיסונים עלולים לגרום לתופעות לוואי קשות"
רונן לוי |
צילום: פלאש 90

נערה בת 18 הגישה תביעה לקרן המדינה "ענבל" בסך מיליון שקל, בטענה כי היא הפכה לשברירית כלים וסובלת מדיסאוטונומיה קשה בעקבות חיסוני הקורונה שקיבלה. על פי התביעה, ישנו קונצנזוס מדעי רחב לפיו חיסונים עלולים לגרום לתופעות לוואי קשות בקרב אוכלוסייה מצומצמת.

לפי מכתב הדרישה, הנערה קיבלה את מנת החיסון השנייה וחמישה ימים לאחר מכן התעלפה לראשונה. לאחר המנה השלישית התמוטטה ברחוב והובהלה לבית חולים. מאז היא סובלת מדופק מהיר, חולשת שרירים, סחרחורות ואיבודי הכרה חוזרים. הרופאים אבחנו אותה כסובלת מדיסאוטונומיה ותסמינים נוספים.

בעקבות ההתדרדרות במצבה הבריאותי, נאלצה התובעת להפסיק את לימודיה ובהמשך אובחנה כסובלת מדיסאוטונומיה, מצב בריאותי מדורדר, המאפיין, בין השאר חולי פרקינסון, איידס ומחלות אוטו-אמוניות, ואשר מתבטא בפגיעה במערכת העצבים האוטונומית.

פגיעה באיכות החיים

על פי המחקר, דיסאוטונומיה עלולה להשפיע לרעה על תפקוד כלי הדם, הלב, המעיים, שלפוחית השתן, בלוטות הזיעה ועוד. התסמינים הוחמרו מספר חודשים לאחר מכן נדבקה הנערה בקורונה, דבר אשר גרם להחמרת התסמינים מהם סבלה, ובהם לעליה בתדירות ההתעלפויות.

על פי הנטען, למרות שעברו מספר שנים מהמקרה, הצעירה עדיין סובלת מתסמיני דיסאוטונומיה הבאים לידי ביטוי בחולשת שרירים, חוסר סיבולת לחום, קושי בעמידה והליכה ממושכים, קושי בביצוע מאמצים, קוצר נשימה ועילפון כ"כ למכתב הדרישה צורף מאמר סקירה חדש, שהתפרסם בכתב העת המדעי הנחשב "Nature", שבו נקבע כי 'תסמונת פוטס' (סחרחורות וחוסר יציבות בהתרוממות לעמידה) ודיסאוטונומיה עלולות להתפרץ גם בעקבות החיסון נגד מחלת הקורונה.

במאמר מתוארים תסמינים נלווים רבים, ובהם כאבים לא מוסברים בחזה, ערפול מוחי, הפרעות בשינה, חולשת שרירים ומיגרנות, תסמינים שמרבים מהם סובלת התובעת.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות