תביעה אזרחית נגד מארגני מסיבת הטבע בה מתה טוהר דוד ז"ל

התביעה הוגשה על ידי המדינה נגד ליאון בגיו ושלמה פשרל, מארגני המסיבה, בדרישה לפיצוי של כ-4 מיליון שקלים, וזאת בהמשך להרשעתם בפלילים
רונן לוי |
מסיבת טבע, ארכיון.

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע תביעה אזרחית בסך של כ-4 מיליון שקלים נגד ליאון בגיו ושלמה פשרל – מארגני מסיבת טבע, בה מצאה את מותה החיילת טוהר דוד ז"ל בשנת 2017. בהתאם לכתב התביעה, על הנתבעים לשפות את המדינה, ביחד ולחוד, בגין התגמולים שמשרד הביטחון שילם ועתיד לשלם למשפחתה של טוהר ז"ל.

כתב התביעה הוגש בהמשך להרשעתם של השניים בהליך פלילי, כאשר בגיו הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת ונידון לעונש של 4 שנות מאסר (אחרי ערעור לביהמ"ש העליון), פשרל הורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות ועונשו הועמד על ידי בית המשפט העליון על שנת מאסר בפועל. ההליכים הפליליים הסתיימו בינואר השנה.

"עניינה של התביעה, הינה בשרשרת של מחדלים, מעשים והחלטות רשלניות של הנתבעים אשר הובילו בסופו של דבר למותה הטראגי של טוהר דוד ז"ל, אשר מצאה את מותה לאחר שהתמוטטה במסיבת טבע ולא היה בנמצא שום גורם רפואי מיומן ומקצועי אשר יעניק לה טיפול רפואי מציל חיים", צוין בכתב התביעה.

ללא רישיון, ללא אישור

"היעדרו של צוות רפואי ורכב פינוי (אמבולנס) נעוץ בהתנהלות הנתבעים עובר לפתיחת שערי המסיבה, אשר לא דאגו לקבלת האישורים, ההיתרים והרישיונות הנדרשים, ואף לא דאגו לשכור שירותיו של גורם רפואי ואמבולנס במתחם המסיבה… גם לאחר שנמצאה המנוחה במצב רפואי קשה, עוכב הפינוי שלה על ידי הנתבעים משך שעות ארוכות מה שגרם להרעה במצבה הרפואי ולבסוף למותה".

הורי המנוחה זכאים לתגמולים מכוח חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום). המדינה שילמה, משלמת ותשלם להם תגמולים שונים בהתאם לחוק.

על פי כתב התביעה, מעשיהם ומחדליהם של הנתבעים הם אלו שגרמו באופן ישיר למותה של המנוחה ולאור אחריותם למותה, על הנתבעים לשפות את המדינה בסך של 4,244,809 שקלים, בתוספת שכ"ט עו"ד, מע"מ והוצאות משפט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות