מאסר לצעירים שירו על מאבטחים כי לא הוכנסו למועדון

השניים, אדיר דהן, 26, ואליעד אדמה, 21, הורשעו כי גרמו לפציעתם של המאבטחים במקרה שהתרחש לפני כשנה במועדון ארט קלאב בת"א
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שני צעירים מראשון לציון, בעלי עבר פלילי קודם, אדיר דהן בן 26 ואליעד אדמה, בן 21 אשר דקרו וירו לפני קצת פחות משנה על מאבטחים במועדון ארט קלאב בתל אביב, נדונו בימים האחרונים, דהן ל-45 חודשי מאסר ואילו אדמה ל-6 שנות מאסר בפועל. השניים גם יפצו ב-25 אלף שקלים ו-15 אלף שקלים את המאבטחים שנפצעו באירוע.

על פי כתב האישום, בו הודו דהן ואדמה, כחודש ימים לפני האירוע הגיע דהן למועדון "ארט קלאב" בתל אביב וסורב להיכנס על ידי המארחת והמאבטחים. כעבור חודש, דהן הגיע שוב למקום לפנות בוקר עם חברו אדמה ואחרים, וביקשו להיכנס למועדון כשאדמה מצויד באקדח שהוסתר בבגדיו. משסורבו הנאשמים להיכנס למועדון, החלו להתעמת עם המאבטחים, ועזבו את המקום.

בחלוף מספר דקות, יצאו המאבטחים מהמועדון כדי לוודא כי הנאשמים והאחרים עזבו את המקום, וביצעו סריקה באזור. ברחוב קיבוץ גלויות הבחינו המאבטחים בנאשמים והחל עימות. במהלך העימות, תקף דהן את אחד המאבטחים בכך שדקר אותו באמצעות סכין כשהוא משסף בעוצמה את בטנו לרוחב. אדמה במקביל שלף את האקדח ממכנסיו ותקף את במאבטח השני בכך שירה ברגלו והנאשמים נמלטו מהמקום.

"מכת מדינה"

עקב המעשים המאבטח שבטנו שוספה על ידי דהן, הפך מבחור צעיר שרירי ומתפקד, לנכה החווה כאבים עזים, סיוטי לילה וחרדות הנמשכים עד עתה. המאבטח תיאר בעדותו כיצד ירד משמעותית במשקל, אינו עובד, וכלשונו "הנאשמים גמרו לי החיים לקחו לי העתיד והתקווה גרמו לי נזקים רבים". המאבטח השני שנורה ברגל ימין. הדגיש כי בעת שהיה בתפקיד, נגרמו לו חבלות פיזיות ונפשיות בעקבות הירי ברגלו, וכן נגרם לו נזק כלכלי והציג מסמכים המעידים על כך שעקב הפציעה אינו מסוגל לעבוד.

הפרקליטות הדגישה את הצורך להילחם בנגע האלימות שהפך מכת מדינה, פרטה את הפגיעה המשמעותית בערכים המוגנים שעיקרם הגנה על שלום הציבור ושלמות הגוף. הסנגור של דהן, עו"ד שמואל פלישמן, ציין בסיכומיו כי מעשי מרשו חמורים וראויים לגינוי ומרשו מפנים את החומרה ואף מתבייש במעשיו וכן הדגיש, כי הסכין נשלפה עם קרות האירוע ולא מיוחסת לנאשם הצטיידות בסכין מראש, וכן כי נוצר עימות בין הנאשמים למאבטחים.

השופטת, מעיין בן ארי בגזר הדין, ציינה כי תופעת האלימות על כל גווניה, ראויה למענה חריף על ידי בית המשפט, בשל נפיצותה. בעיקר הדברים אמורים בעת שנעשה שימוש בנשק קר, בין אם עסקינן בסכין ובין בנשק. עוד הוסיפה השופטת בן ארי כי נשיאת נשק מהווה סיכון פוטנציאלי גדול לציבור כולו. לעיתים, המרחק התוצאתי בין גרימת חבלה חמורה לבין תוצאה קטלנית הינו רק עניין של מזל.

"אשר לשימוש בסכין, נקבע לא אחת כי קיים צורך להיאבק בתופעת הסכינאות באמצעות ענישה הולמת ומרתיעה, כאשר מדובר בתופעה שקנתה לה אחיזה בחברה, והפכה שכיחה ביותר כדרך לפתרון סכסוכים. הדברים אמורים ביתר שאת כאשר אלימות זו מופנית כלפי בעל תפקיד. נפגעי העבירה בענייננו סרבו להכניס את הנאשמים למועדון ובשל כך התעורר פרץ האלימות משולל הרסן", כתבה השופטת בן ארי בגזר הדין.

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מעיין בן ארי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות