דיני נזיקין – הדרך לקבלת פיצוי

משרד עו"ד לילך יחזקאל צולל לתוך נבכי דיני הנזיקין ומשרטט עבורכם את הדברים החשובים שעליכם לדעת בטרם תגישו תביעה לקבלת פיצויים על נזק שנגרם לכם
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%9a-%d7%99%d7%97%d7%96%d7%a7%d7%90%d7%9c |
אילוסטרציה envato

נזיקין הוא מונח משפטי המתחרז בחוק עם פיצויים. כלומר אם נפגעתם או נפצעתם, יתכן ומגיע לכם פיצוי על כך. דיני הנזיקין עוסקים בסיטואציה בה נגרם נזק על ידי גורם כלשהוא בתנאי שניתן להטיל עליו חבות במשפט בגין אותו הנזק.

עוד בנושא:

כאשר דנים בענייני נזיקין, נשאלות שתי שאלות עיקריות:

1.
האם קיימת אחריות של גורם הנזק?

2.
מהו הסעד לו זכאי הניזוק מאותו מזיק?

הסעד העיקרי והשכיח ביותר הוא סעד הפיצויים. מדובר בסכום כסף שיש בו כדי לפצות על הנזק שנגרם. סוגיית אופן הערכת גובה הפיצוי היא שאלת מיליון הדולר והיא סבוכה ומורכבת.

עו"ד לילך יחזקאל

המפתח לנזיקין מוצלחים – האחריות

את קיומה או אי קיומה של האחריות בנזיקין יש לבדוק עפ"י מספר אלמנטים. ראשית, יש לשאול מהי רמת האחריות של המזיק לתוצאות מעשיו, כלומר, כמה הוא יכול, אם בכלל, לשלוט בתוצאות.

יכולת המזיק והניזוק לשלוט בנזק היא שיקול חשוב אבל לא בלעדי בקביעת האחריות. ייתכן שהמזיק אינו יכול כלל לשלוט בנזק או למנוע אותו.

דוגמה למשטר אחריות המבוסס על אחריות מוחלטת, גם במקרים בהם המזיק אינו יכול לשלוט במעשיו, נמצאת בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. לפיו, במקרה בו אדם נפגע בתאונת דרכים, כשלרכב הפוגע, פוליסת ביטוח שהפרמיה בה שולמה, זכאי הנפגע לקבל פיצוי על פי החוק, ואין זה משנה מהי מידת רשלנותו של הפוגע או מה מידת האשם התורם של הנפגע.

חשיבות הייצוג המשפטי

במקרה של תאונה בה נפגע הולך רגל, תפצה חברת הביטוח של הנהג את הולך הרגל על כל נזקי גופו. אם הנהג לא החזיק בפוליסת ביטוח, בניגוד לחוק, הוא עצמו לא יקבל פיצוי על נזקיו והולך הרגל יקבל פיצוי מהקרן לנפגעי תאונות דרכים שהיא הגוף הסטטוטורי – "קרנית".

חשוב להבין כי בית-המשפט משווה את התנהגות המזיק להתנהגותו של האדם הסביר ברחוב, ומתוך כך מסיק האם התרשל המזיק, בין בשוגג ובין במזיד. התנהגות האדם הסביר נקבעת עפ"י קנה מידה אובייקטיבי, כלומר לא לפי שיקול-דעתו של המזיק הספציפי, אלא עפ"י הקבוע בחוק שנועד לשקף את צורכי החברה.

בין אם אתם בצד הדורש או בצד הנדרש לפיצויים, כדאי שתעזרו במשרד עו"ד בקיא ומנוסה בתחום.

לאתר לילך יחזקאל – משרד עורכי דין


עו"ד לילך יחזקאל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות