תיקון לחוק הכשרות המשפטית מצמצם את המקרים בפנייה לביהמ"ש

מליאת הכנסת אישרה את התיקון שקובע כי בקשות של אפוטרופוסים, מיופי כוח והורים לקטינים יאושרו בידי האפוטרופוס הכללי ללא צורך בפנייה לביהמ"ש
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

מליאת הכנסת אישרה את התיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. החוק החדש משמעותי מאוד לאלמנות ולאלמנים, למיופי כוח ולאפוטרופוסים שמטפלים במסירות בבני משפחתם ונדרשו עד כה לאישור פעולות ברכוש בבתי המשפט. התיקון קובע הליך אישור מקל, אשר יפחית את הנטל הבירוקרטי, יקצר משמעותית את זמן הטיפול בבקשות ויחסוך בעלויות.

החקיקה נצרכה בין היתר בשל ממצאי האפוטרופוס הכללי לפיהם 95% מהחללים והנרצחים במלחמת חרבות ברזל לא הותירו אחריהם צוואה. במקרים רבים ההורה שנותר, מוצא את עצמו שותף בנכסים עם ילדיו, ואם הם קטינים – הוא נדרש לאישור הפעולות ברכוש בבית המשפט. מעתה, בקשות של אפוטרופוסים, מיפוי כוח והורים לקטינים יאושרו בידי האפוטרופוס הכללי, ללא צורך בפנייה לבית המשפט. מעבר להקלה הצפויה על הציבור, תיקון החוק יוביל גם לחיסכון בזמן שיפוטי יקר ובעלות ההתדיינויות לצדדים.

תיקון החוק יאפשר מעבר מהליך שיפוטי להליך מינהלי פשוט ויעיל באפוטרופוס הכללי, שיפחית בעלויות האישור ויקצר את משך הטיפול בבקשות. החקיקה המתוקנת עתידה לסייע, בין היתר, לאלמנות המלחמה שירשו רכוש יחד עם ילדיהן הקטינים ולאפוטרופוסים המטפלים במסירות בבני משפחתם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות