בעל השליטה בחברת ניהול התיקים גרניט נאשם בגניבת מיליונים מלקוחותיו

מרדכי (מוטי) זייץ, נאשם בעבירות של גניבה, הלבנת הון ומסירת מידע כוזב לרשות ני"ע. ע"פ האישום נטל לכיסו כ-7.8 מיליון שקל מ-50 לקוחות
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד מרדכי (מוטי) זייץ, לשעבר בעל השליטה בחברת ניהול התיקים גרניט, בגין עבירות גניבה בידי מורשה, הלבנת הון, ומסירת מידע כוזב לרשות ניירות ערך. לפי כתב האישום, זייץ שלח יד בכספם של כ-50 לקוחות חברה שבבעלותו בסכום כולל של כ-7.8 מיליון שקלים (מתוכם הושבו ללקוחות כ-2.3 מיליון שקלים.

לפי כתב האישום, זייץ, בעל השליטה ב"גרניט", פעל לגיוס כספי לקוחות באמצעות חברה פרטית בבעלותו בשם "אמפירי". כמה מלקוחות אלו קיבלו מזייץ שירותי ניהול תיקים במסגרת "גרניט", וזייץ ניצל את האמון שנתנו בו כמנהל תיקים על מנת לקבל את כספם.

לפי כתב האישום, זייץ מסר ללקוחותיו שכספם ישמש לטובת הלוואות לפיתוח עסקי או להשקעה באפיקים שונים, והתחייב לתשואה מובטחת גבוהה ולסיכון נמוך. בנוסף, על מנת לחזק את המצג כי כספם של הלקוחות בטוח, נתן זייץ ערבויות להשקעה, והסתיר את המצב הכספי הקשה שלו ושל החברות בבעלותו.

מצג שווא

בפועל, בניגוד למטרות שלשמן הפקידו הלקוחות את כספם בידי הנאשם, ובניגוד למצגים הכוזבים שזייץ הציג להם, הוא נהג בכספי הלקוחות כבשלו ועשה בהם שימוש בהתאם לצרכיו ולרצונותיו. בין היתר, זייץ השתמש בכספים על מנת לרכוש תכשיטים ולשכור רכב, וכן להחזר חובות פרטיים ותשלום ללקוחות אחרים.

פעולות אלה הובילו לכך שלא היה באפשרות זייץ לעמוד בהתחייבויותיו ללקוחות. זייץ אף הציג מצגי שווא בפני כמה מהלקוחות שפנו בבקשה לקבל את כספם חזרה כי כספם הוחזר להם או יוחזר בקרוב, או כי קיימים עיכובים שונים שאינם תלויים בו. זאת, אף שלא היה בידיו להשיב להם את כספם במועדים אלה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות