נדחתה בקשת בן 17 להתחתן – "לא מבין את משמעות הכניסה לחיי נישואין"

אף שהנער יחגוג 18 בעוד 3 חודשים, דחה ביהמ"ש למשפחה את בקשתו להתחתן עם בחירת ליבו, אישה בגירה בהריון: "כשיהפוך בגיר יוכל לקבל החלטה מושכלת"
נעמה כהן |
יצטרך להמתין. צילום: פלאש 90

למרות שלנער נותרו 3 חודשים להגיעו לגיל 18, שופטת בית המשפט לענייני משפחה, אביבית נחמיאס, דחתה את בקשתו להתחתן עם בחירת ליבו, אישה בגירה בהריון. ההחלטה התקבלה למרות תמיכת המשפחות והרצון החזק של בני הזוג למסד את הקשר ביניהם.

המדובר בנער שהגיש את הבקשה לבית המשפט לאחר שמערכת היחסים שלו עם ארוסתו, הנמשכת למעלה משנה, הגיעה להיריון בלתי מתוכנן. מועד החתונה המתוכנן נקבע כאשר הנער וארוסתו מקווים לשכור דירה ולהתפרנס מעבודתם. הנער טען כי הוא בוגר דיו להתמודד עם האחריות הנלווית לחיי נישואין וכי הוא ואשתו המיועדת קיבלו את ברכת הוריהם. הוא ציין כי למד בישיבה תיכונית וכעת עובד בחברת חשמל סולארי.

לטענתו, החתונה נחוצה לו כדי להימנע ממצב בו ארוסתו תיכנס להיריון מתקדם לפני החתונה. הכלה המיועדת הדגישה את תמיכת הוריה והביע את רצונה לקדם את ההליך כמה שיותר מהר.

מה התוכנית?

אביו של הנער הביע תמיכה זהירה בבקשת בנו, אך ציין כי לדעתו הנישואין מתרחשים מוקדם מדי. הוא הדגיש את הבגרות והאחריות של בנו ואת נכונותו לסייע לו כלכלית ככל שיידרש. היועצת המשפטית לממשלה התנגדה לבקשה, בטענה כי לא מתקיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות מתן היתר לנישואין בגיל זה. היא טענה כי הרצון להינשא נובע מההיריון ולא משיקולים הקשורים בטובת הנער.

השופטת נחמיאס התייחסה לפסיקה הקודמת ולחוק גיל הנישואין, הקובע כי גיל הנישואין המינימלי הוא 18 שנים, ואפשרות להתרת נישואי קטינים רק במקרים מיוחדים הקשורים בטובתם. בפסק דינה ציינה השופטת: "לא התרשמתי כי הקטין מבין את משמעות הכניסה לחיי נישואין עול פרנסה בגילו הצעיר". השופטת הוסיפה כי לא הוצגה תוכנית כלכלית ברורה לתמיכה בזוג הצעיר וכי התמיכה מההורים אינה מספקת.

השופטת הדגישה כי הקטין והארוסה לא התמודדו עם קשיים מיוחדים וכי הסיבה העיקרית לרצון בנישואין הוא ההיריון. היא ציינה כי הריונה של הכלה אינו מהווה נסיבה מיוחדת המצדיקה מתן היתר לנישואין ולאור כל הנסיבות, דחתה השופטת נחמיאס את הבקשה למתן היתר נישואין לקטין. היא הביעה תקווה כי הזוגיות בין הקטין לכלתו המיועדת תהיה יציבה, ושלאחר שימלאו לו 18 שנים, הוא יוכל לקבל החלטה מושכלת ולהקים בית בישראל.

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אביבית נחמיאס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות