צעירה הרתה לפני גיל 18 אך לא קיבלה היתר להינשא

הורי הצעירה פנו לביהמ"ש בבקשה לאפשר לה ולבן זוגה להינשא, לאחר שנכנסה להריון, אך נדחו בביהמ"ש: "בושה מכך שהרתה אינה סיבה למתן היתר"
גילי סיוון-כהן |
צילום: חן לאופולד, פלאש 90

שופטת בית משפט לענייני משפחה בירושלים, מיכל ברדנשטיין, דחתה בקשה להיתר נישואין לזוג צעיר, כשלאישה טרם מלאו לה 18, למרות שהיא הרתה לבן זוגה.

מדובר בבקשה של הורי הנערה, ליתן היתר נישואין לביתם כך שיותר לה להינשא לבחיר ליבה, החתן המיועד וזאת במועד שבו טרם ימלאו לנערה 18 שנים. לנערה ימלאו 18 שנים חודש ימים לאחר מועד הנישואין שמבוקש לאשר. ההורים טענו בבקשה כי השניים רוצים להתחתן בין השאר מאחר והקטינה נמצאת בהיריון ובני הזוג היו רוצים לשמור עניין זה בדיסקרטיות. יצוין כי מדובר בדתיים אך לא חרדים.

המדינה הגישה עמדה מפורטת ובה התנגדה למתן היתר נישואין המבוקש, וזאת מאחר ולקטינה לא ימלאו 18 שנים במועד המתוכנן והדגישה כי הרציונל של החוק להתחתן בגיל 18, הוא כי המבקש להינשא יהיה בשל בעת הנישואין ומטרת החוק היא למנוע נישואי בוסר.

בושה היא סיבה?

הנערה מסרה כי לולא ההריון, בכוונתה היה להינשא בגיל 18 שנים. לדבריה, היא סיימה תיכון והיא עובדת כעת ומשתכרת שכר מינימום. היא גרה בבית הוריה. החתן המיועד מסר כי הוא משתכר וגר עם הוריו, אך הוא שוכר דירה לצורך מגורי בני הזוג שם לאחר הנישואין.

השופטת ברדנשטיין, בסופו של דבר לא העניק לבני הזוג היתר נישואין ולאחר שהסבירה להם את מצב הדין, הציע להם כי במועד שבו הם ביקשו היתר להינשא תתקיים מסיבה ללא קידושין ואילו הקידושין עצמם יערכו לאחר שימלאו לקטינה 18 שנים.

"כפי שאמרתי בעל פה, הבושה הכרוכה בכך שהקטינה הרתה בטרם הנישואין, אינה נסיבה למתן היתר נישואין, ובכל מקרה, ממילא נקל יהיה להיווכח לאחר שהקטינה תלד, כי ההיריון נוצר בטרם הנישואין, כך שהמבוכה, ככל וקיימת, לא תיחסך מהם", סיכמה השופטת ברדנשטיין.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל ברדנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות