תושב רחובות נאשם בזיוף צוואות וצווי ביהמ"ש

כתב אישום הוגש נגד שוקי לביא, ולפיו ביחד עם אחרים הוא ביצע עבירות מרמה בסכום של מעל 6 מיליון שקלים תוך שהוא משתלט על קרקעות בחו"ל
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד שוקי לביא מרחובות, אשר יחד עם אחרים ביצע עבירות מרמה בסכום של מעל 6 מיליון שקלים, בכך שזייפו צוואות וצווים של בתי המשפט, והשתלטו על קרקעות של אנשים מבוגרים מחו"ל. כתב האישום מייחס לנאשם 10 אישומים בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר ברמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

בהתאם לכתב האישום, הנאשם הוציא לפועל תכנית מרמה עבריינית שיטתית ובמשך כ-6 שנים, פעל יחד עם אחרים באופן עקבי להשתלט על קרקעות של אנשים מבוגרים המתגוררים בחו"ל, בשווי של מיליוני שקלים.

הנאשם והאחרים ניצלו את מצבם של אזרחים מבוגרים תמימים, אשר השקיעו את הונם בקרקעות בישראל ובמספר רב של הזדמנויות, זייפו צוואות ומסמכים משפטיים, בהם צווים של בתי משפט, חותמות של עורכי דין ועשו שימוש בזהויות של אנשי קש, על מנת להעביר את הבעלות בקרקעות על שמם, למכור אותם ולקבל תמורתם במרמה, ללא ידיעת הבעלים והסכמתם.

קרובי משפחה פיקטיביים

במסגרת הצוואות המזויפות, תוארו אנשי הקש בכזב כקרובי משפחה של בעלי הקרקעות, והוצגו בכזב כיורשיהם החוקיים, הכל על מנת להוציא לפועל את תכנית המרמה להשתלט על קרקעות ברחבי הארץ. יתרה מכך, הציגו הנאשם והאחרים מצגי שווא בפני רשויות המדינה, לרבות רשם המקרקעין, לפיהם אנשי הקש הם יורשיהם החוקיים של הקרקעות והציגו את הצוואות המזויפות ואת צווי קיום הצוואה המזויפים.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם והאחרים הפיקו כרטיסי אשראי נטענים כוזבים ושילמו באמצעותם אגרות לרישום עסקאות מקרקעין. זאת במטרה להסתיר מהרשויות והבעלים האמיתיים של המקרקעין את זהותם של הנאשם והאחרים כמבצעי פעולות ברכוש.

במספר רב של הזדמנויות, הצליחו הנאשם והאחרים למכור זכויות בנכסים של המבוגרים וקיבלו במרמה סכום כולל של כ- 6,205,000 שקלים, אגב ביצוע עבירות של הלבנת הון. באמצעות שימוש באנשי קש, במספר רב של מספרי טלפון וכן בחוליות אנושיות רבות, טשטש הנאשם את היותו עומד מאחורי תכנית המרמה יחד עם אחרים, ולרמות קורבנות נוספים.

בנוסף, ביצע הנאשם עבירות של הלבנת הון המסתכמות במיליוני שקלים בכך שהסתיר את מקור הכספים, את זהותו כמקבל הכספים, וניסה בכל מאודו לטשטש את הקשר שלו למעשים המיוחסים לו.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות