בית המשפט הכריע: הדירה תחזור לקורבנות הסחיטה

ביהמ"ש המחוזי בחיפה אישר כי דירת מגורים בשווי 1.8 מיליון שקלים שהוחרמה במסגרת הליך פלילי תוחזר לבני זוג מנצרת שנפלו קורבן לסחיטה בפרשה
אייל חן |
בית

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, מוחמד עלי, אישר גזר דין וקבע כי דירת מגורים בשווי של 1.8 מיליון שקלים שהוחרמה, תושב לבני זוג מנצרת שנפלו קורבן לסחיטה באיומים, במסגרת פרשת סחיטה ומרמה נרחבת.

הפרשה, החלה בחקירת משטרה נרחבת, עסקה בקבוצה של נאשמים, ביניהם נאסר חרירי אגבאריה, בלאל דבור, עכרמה חאג' יחיא ואחרים, אשר הואשמו בעבירות סחיטה באיומים, מרמה, זיוף והלבנת הון. כתב האישום כלל תשעה אישומים שעסקו במגוון עבירות שבוצעו על ידי הנאשמים במטרה להונות ולהרוויח כסף בדרכים לא חוקיות.

במסגרת הסדר טיעון שהושג בין המדינה לנאשמים, הוחלט על חילוט נכסים רבים. עם זאת, דירה אחת שהייתה בלב המחלוקת נותרה לדיון נוסף. המדינה דרשה להשיב את הדירה לבני הזוג ר', קורבנות הסחיטה, כדי לפצותם על הנזקים שנגרמו להם. מנגד, הנאשמים התחייבו לשתף פעולה עם כל הנדרש להשבת הדירה ולהימנע מהתנגדות לכך.

עקרונות הצדק

השופט מוחמד עלי החליט לאשר את הסדר הטיעון ולהשיב את הדירה לבני הזוג ר'. בהחלטתו ציין בית המשפט בין היתר כי השבת הדירה תעביר מסר חשוב וברור למתלוננים פוטנציאליים – כי שיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק, במיוחד בעבירות סחיטה, תשתלם.: "בהינתן הדיון שהתקיים לפניי לאור עמדת הזוג ר' ובהיעדר טוען לזכות – ראיתי להורות על השבת הדירה לבעלותה של ח"ר ולתת סעדים מתאימים למימוש סעד זה".

השופט עלי הוסיף כי "המקרה דנן מדגיש את הצורך להגן על קורבנות הסחיטה ולהבטיח שהם יקבלו את המגיע להם, תוך שמירה על עקרונות הצדק והמשפט".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ד"ר מוחמד עלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות