המדריך השלם לעבירות אלימות

עו"ד ניר יסלוביץ על עבירות אלימות מן החמורות בספר החוקים הישראלי: מה נכנס להגדרה? כמה שנות מאסר מחכות למי שהורשע בהן ומה הכי חשוב לעשות כדי למזער נזקים?
אילוסטרציה envato

עבירות האלימות הן מהנוראיות ביותר בספר החוקים הישראלי. בעיקר בגלל שכמעט בכולן ישנו קורבן הסופג את הנזק ואפילו ייתכן מאד, שלא יצליח להרפות ממנו.

אלימות מכל סוג שהיא – נחשבת פסולה ואסורה על פי החוק, לא רק בישראל אלא כמעט בכל חברה מתוקנת בעולם. להלן מספר עבירות אלימות שמוכרת על פי החוק:

תקיפה

על פי החוק מוגדרת תקיפה כהכאה, נגיעה, דחיפה או הפעלת כוח על גופו של אדם אחר בדרך אחרת, במישרין או בעקיפין ללא הסכמתו או בהסכמתו שהושגה בתרמית. תקיפת סתם – העונש בגין תקיפה בה לא נגרמה חבלה הינו שנתיים מאסר. במידה ובעת התקיפה נכחו מספר תוקפים שחברו יחד (כלומר תקיפה בנסיבות מחמירות) העונש הינו ארבע שנות מאסר.

במידה והתקיפה היא נגד עובד ציבורי, העונש יהיה עד 3 שנות מאסר. במידה והתקיפה גרמה לחבלה של ממש או שבוצעה על ידי נשק העונש שיחול בגינה יהיה מאסר של שש שנים. באם הייתה כוונת מכוון לפגוע בעת התקיפה אזי העונש יהיה חמור יותר.

עו"ד ניר יסלוביץ
עו"ד ניר יסלוביץ

שוד

אם האלימות שהופנתה הייתה תוך כדי ובמהלך שוד, המאסר שיעמוד לצד עבירה שכזאת יהיה עד 14 שנים ובמקרה של שוד מזוין, אף יכול להגיע ל-20 שנות מאסר.איומים או סחיטה באיומים

איומים או סחיטה באיומים

על פי חוק העונשין עבירת איומים מוגדרת כאיום על אדם בכל דרך שהיא: בפגיעה בגופו, בחירותו, בשמו הטוב או בפרנסתו שלו או של אדם אחר, במטרה להפחידו, להזיק לו או להקניטו. העונש על עבירת איומים יהיה עד שלוש שנות מאסר בפועל. סחיטה באיומים היא פעולה אשר נועדה לכפות על אדם עשייה או אי עשייה של מעשה. הסחיטה יכולה לבוא לידי ביטוי בעל פה, בכתב, בהתנהגות פיסית או מילולית, וכן בפגיעה בגוף, ברכוש, ובחירות האדם באיום בפגיעה בפרנסתו, בפרטיותו או בשמו הטוב.

הענישה על עבירות סחיטה באיומים שלא ממומשות עלולה להגיע עד לשבע שנות מאסר וסחיטה באיומים בנסיבות חמורות, אף יותר – עד לתשע שנות מאסר.

כאשר אתם נדרשים לבחור עורך דין שילווה אתכם במהלך ההליך הפלילי בנושאים של עבירות אלימות, עליכם לבחור את עורך הדין המנוסה ביותר בהתנהלות במסגרת סדר הדין הפלילי.


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות