אחראי כספים ב"בית היהודי" נאשם בהטעיית בוחרים

כתב אישום הוגש לביהמ"ש בכ"ס נגד אריאל סלע, על כך שבמהלך הבחירות לכנסת ה-25 הורה על שליחת מסרון שנועד להטות את ההצבעות לטובת מפלגתו
רונן לוי |
פתק בקלפי בבחירות במרץ 2020, צילום: פלאש 90
פתק בקלפי בבחירות במרץ 2020, צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בכפר סבא הוגש כתב אישום נגד אריאל סלע, לשעבר אחראי כספים במפלגת "הבית היהודי", אשר במהלך הבחירות לכנסת ה-25, הורה על שליחת מסרון (SMS) מטעה לכמיליון נמענים, במטרה להטות את ההצבעות לטובת מפלגתו.

ביום הבחירות לכנסת ה-25 (1.11.2022), הנאשם, בתפקידו דאז כאמור כאחראי הכספים במפלגת "הבית היהודי" ופעיל במטה המפלגה, הורה לחברת פרסום דיגיטלי המספקת חבילות דיוור, לשלוח מסרון מטעה בזו הלשון: "הגיע זמן בן גביר, צריך ימין חזק. הצבע ב'!!! אנחנו על הגל כל קול קובע! להסרה: /hasr.co.il/rm".

מיליון נמענים

המסרון הציג מצג שווא, לפיו הבוחר מתבקש כביכול להצביע עבור איתמר בן גביר, אך זאת באמצעות האות "ב", שבה סומנה מפלגת הבית היהודי בקלפיות. המסרון נשלח לכמיליון נמענים.

על פי כתב האישום, במעשים אלו ניסה סלע להטעות את ציבור הבוחרים ולהטות את ההצבעות לטובת מפלגת הבית היהודי, בה היה פעיל כאמור.

כתב האישום מייחס לסלע עבירות של ניסיון לקבלת דבר במרמה, הפרעה לבחירות, פרסום מודעת בחירות ללא שם המתמודד, כינוי הסיעה או שם הסיעה המזמינה ועוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות