התנועה לאיכות השלטון נגד בן גביר: "חלוקת נשקים ככלי פוליטי"

בעתירה שהוגשה לוועדת הבחירות מבקשת התנועה להורות לשר לביטחון לאומי לעצור את הקמפיין המצולם שבו הוא מחלק נשק לאזרחים: "קמפיין תעמולתי"
– |
השר איתמר בן גביר

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (יום א') לוועדת הבחירות המרכזית נגד התנהלותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בקמפיין מצולם לחלוקת נשקים לאזרחים בכיתות כוננות. לעמדת התנועה מדובר ב"קמפיין תעמולתי העושה שימוש בנכסי ציבור – כלי הנשק אותם מחלקת המשטרה והתניית השתתפות של המתנדבים בטקס מצולם עימו, תוך יצירת זהות בין השר, המהווה גורם פוליטי, לבין הגורם המקצועי – משטרת ישראל".

בעתירה מבקשת התנועעה לאיכות השלטון להורות לשר בן גביר לעצור את הקמפיין המצולם לחלוקת הנשקים לאזרחים בטענה כי קיים חשש חמור כי הוא "משתמש במתנדבי כיתות הכוננות לקידומו האישי".

לפי העתירה, אירועי השבעה באוקטובר המחישו את החשיבות המכרעת לכיתות הכוננות ואת הצורך לציידן בנשקים, אולם, נראה כי השר בן גביר עושה בהם שימוש כפלטפורמה לקידומו האישי ולקידום מפלגתו וזאת, כאמור, בניגוד להוראות החוק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות