נזיפה וקנס לשוטר שפלט כדור וגם לפציעת שניים מחבריו

בין הדין המשמעתי לשוטרים הסתפק בעונש קל במיוחד הכולל נזיפה וקנס בגובה 900 שקלים לחוק מתחנת מוריה, לאחר שנפלט מנשקו כדור בזמן שניקה אותו
אייל חן |
אילוסטרציה

עבירות התרשלות בנשק במשטרה הפכו להיות רעה חולה, כאשר שוטרים פועלים בהיסח הדעת עם הנשק, כך היה במקרה של חוקר שבזמן ניקוי הנשק שלו פלט כדור וגרם לפציעתם של שני שוטרים מנתזים. באחרונה בית הדין הסתפק בעונש של נזיפה ו-900 שקלים קנס על השוטר.

על פי כתב האישום, כיומיים-שלושה לאחר שביצע השוטר, חוקר בתחנת מוריה, מטווח ריענון, במהלכו הועברו דגשי בטיחות בנשק. ניגש יחד עם שני שוטרים לעמדת ניקוי נשקים בתחנת מוריה, ואשר בסמוך אליה מותקנת עמדת פריקה ושלט עליו כתובות הוראות בטיחות בנשק. השוטרים ניקו את נשקיהם תוך ששוחחו ביניהם. בסיום, לאחר שהרכיב החוקר את חלקי האקדח, הכניס את המחסנית לאקדח, ובזמן שניקה את הנשק עם פלנלית, דרך את הנשק ולחץ על ההדק, וכתוצאה מכך נפלט כדור. הכדור שנפלט, פגע בקיר בטון, וכתוצאה מנתזים שעפו, נפצעו השוטרים שהיו יחד עימו.

סכנה לחיי אדם

התביעה ציינה כי אירועי פליטת כדור ידועים כחמורים מעצם טבעם בשל הסיכון הטמון בהם לחיי אדם ולשלמות הגוף וכל שוטר מחויב להקפיד הקפדה יתרה על ביצוע ההנחיות בהתאם לנהלים. לפיכך מתנהל מאבק ארגוני בתופעת ההתרשלות בשימוש בכלי ירייה, וביקשה להטיל עליו נזיפה ו-2000 שקלים קנס.

בית הדין למרות שהדגיש בגזר הדין, כי במקרה זה התרשלותו של השוטר הינה כפולה וציין כי מתנהל מאבק ארגוני נחוש ובלתי מתפשר בתופעת ההתרשלות בשימוש בכלי נשק ולבית הדין תפקיד מרכזי במאבק – הן בהעברת מסרים מתאימים לכלל השוטרים והן ביצירת הרתעה לבל ייכשלו שוטרים אחרים במעשה דומה ובכך יש כדי לתרום להצלת חיי אדם ממש, הסתפק לבסוף בקנס של 900 שקלים ונזיפה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות