בן 15 נותר לבדו בשדה התעופה בדובאי – חברת הטיולים תפצה

הנער יצא לטיול גלישה בסרי לנקה במסגרת קבוצת טיולים, אך הושאר לבד במדינה המוסלמית במשך שתי יממות בשיאה של המלחמה: "איפה האחראים?"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה: envato

טיול הגלישה החלומי של נער כבן 15 לסרי-לנקה נגמר בסיוט שאף הורה לא היה רוצה שיקרה לו – חברת הטיולים הותירה את הנער לבד, בשדה התעופה במדינה מוסלמית, דובאי, במשך שתי יממות בשיא המלחמה. בית המשפט לתביעות קטנות בעפולה קבע כי החברה תשלם פיצוי על סך 23,000 שקלים כולל הוצאות משפט.

בכתב התביעה, נטען כי הנתבעים, שהיו אחראים על שלומו של הנער, לא היו בטיסות עם הקבוצה, אלא הגיעו לסרי לנקה יומיים לפני הטיול ועזבו יומיים לאחריו ואילו הנער נאלץ לחזור לישראל בכוחות עצמו, תוך קניית כרטיסי טיסה חדשים והתמודדות עם בעיות לינה ומזון.

לטענת התובעים חברת הטיולים התרשלה בתפקידם, כאשר הפקירו את הקטין במדינה מוסלמית בזמן מלחמה, והותירו אותו לדאוג לעצמו. בנוסף, נגרמה למשפחה עוגמת נפש ונזק בלתי ממוני. מנגד בכתב ההגנה טענו הנתבעים כי הקטין לא נשכח בשדה התעופה אלא איחר לטיסת ההמשך במכוון לאחר שהסתובב בשדה התעופה ולא המתין ליד השער כמתבקש.

קטין הוא קטין

הנתבעים הדגישו כי נעשו מאמצים לסייע לו, שכללו עדכון הוריו בזמן אמת. הם טענו כי הקטין יכול היה להמתין לטיסה הבאה בשדה התעופה, תוך ניצול שירותי הטרקלין המוצעים שם, וכי לא הייתה כל חובה לצאת מהשדה.

הרשמת מאיה בלאו קבעה כי יש לקבל את התביעה בחלקה. היא ציינה כי על אף שנעשו מאמצים מצד הנתבעים לסייע, האחריות הכוללת לשלומו וביטחונו של הקטין מוטלת עליהם.

"לא הובהר מדוע התאפשר כלל לקטין לשהות בנפרד מהקבוצה ומהמדריך בהיותם בשדה התעופה, ובזמן הסמוך לעלייה למטוס? האם הנחיות הקבוצה לא כללו הישארות יחד במתחם שדה התעופה לאורך כל משך הזמן ששהו בו, ואם לא, מדוע?", כתבה הרשמת והוסיפה: "קטין הוא קטין, גם בגיל 15, ואין הדין מתיר לו לבצע פעולות מסוימות שלא באמצעות הוריו, ובתוך כך גם לצאת את גבולות הארץ ללא מבוגר אחראי שיתלווה אליו, ובכפוף להסכמת הוריו. אם אחריותו של המארגן או המדריך היא אחריות מוגברת כלפי משתתפי טיול בגירים, הרי שאחריות זו מוגברת עוד יותר, שעה שהם נוטלים חסות על קטינים ומשמשים כאחראים על שלומם וביטחונם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות