נכה צה"ל איים על רופא וזוכה – "לא התקיים היסוד הנפשי של העבירה"

נכה צה"ל, כבן 70, איים על הרופא שטיפל בו במשך שנים לאחר שנודע לו כי לא יכול לקבל טיפול במרפאה, "אני אחנוק את ד"ר א וזה יהיה בעיתון", אמר
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

נכה צה"ל בן 71, איים שיחנוק את הרופא שטיפל בו במשך שנים, לאחר שבישר לו כי לא יוכל להיות מטופל במרפאה מאחר ולא הוכר כנכה נפשית. המשטרה הגישה נגדו כתב אישום בגין הדברים ובית המשפט זיכה אותו לאחר שקבע שלא התקיים היסוד הנפשי של העבירה.

על פי כתב האישום, הגיע הנאשם לטיפול במרפאה ביחד עם בתו והרופא הסביר לנאשם שהוא לא יוכל להמשיך להיות מטופל במרפאה אצלו, וזאת לאור כך שהרופא המחוזי של אגף השיקום, הודיע שבקשתו של הנאשם להכרה בנכות נפשית, נדחתה. או אז, איים הנאשם על הרופא בפגיעה ברופא המחוזי: "אני אחנוק את ד"ר א. וזה יהיה בעיתון".

הנאשם לא הכחיש כי פגש את הרופא שהוא היה בליווי בתו, עוד אישר כי התבשר באותו מעמד שתביעתו להכיר בו כנכה צה"ל נדחתה על-ידי משרד הביטחון ואולם לדבריו, בהיותו בסערת רגשות, הוא איים כי יפגע בעצמו ולא ברופא והרופאים ישמעו על כך.

התמונה התבהרה

השופט מוחמד חאג' יחיא, ציין בהכרעת הדין כי הוא לא מצא כל חשש סביר שמא הרופא לא הבין בצורה נכונה את הדברים ששמע באוזניו מפי הנאשם ועדות הרופא הייתה עדיפה בעיניו על עדויות הנאשם ובתו. עוד ציין השופט כי ללא ספק, תוכן האִמרה הוא מפחיד מאוד, ולא ניתן להיות אדיש אליו בלשון המעטה והוא לא מצא לפקפק בתחושה של הרופא למשמע הדברים.

אולם, השופט חאג' יחיא הוסיף כי מעדות הנאשם, הוא התרשם מקושי רגשי אצלו וממורכבות עקב מצב נפשי עמו מתמודד כיום. "הדבר בא לידי ביטוי גם בדיון קודם שהתקיים לפניי. דברי הנאשם היו שלובים בבכי לסירוגין, תוך סטייה מנושא הדיון לאירועים שחווה בעברו. התרשמתי מאותות של קשיים רגשיים שמלווים אותו בחייו", כתב השופט.

עוד הוסיף: "ספק רב בעניין אם התקיים היסוד הנפשי של עבירת האיומים, במובן זה, שלא השתכנעתי כי הייתה קיימת אצל הנאשם… סבורני כי לאחר שהתמונה התחדדה והתבהרה, אין אלא לזכּות את הנאשם מביצוע עבירת האיומים. עונשו בגין מוצא פיו – הוא כבר קיבל".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מוחמד חאג' יחיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות