היכנו להמשך עליית מחירי ביטוח הרכב – מגמת הגניבות צפויה לגדול

מדגם של חברת איתוראן מצביע על זינוק במספר הרכבים הנגנבים וצופה עלייה נוספת במחצית השנייה של 2024. מהו הרכב הנגנב ביותר ומאיפה? כל הפרטים כאן
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה evanto

היכונו להמשך עליית מחירי ביטוח הרכב: מדגם ארצי של 800 אלף כלי רכב קובע שבשל מחסור החמור בחלקי חילוף לרכבים, מגמת גניבות הרכב ממשיכה וצפויה לעלות במחצית השנייה של שנת 2024.

מהמחקר אותו מפרסמת חברת איתוראן, ‎במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, כביש 5 הפך לאוטוסטרדה למעבר רכבים גנובים לשטחי רשות הפלשתינאית דרך מחלף עלי זהב לכפר ברוקין לכיוון רמאללה ודרך צומת גיתי אבישר לכיוון בידיה ומשם לקלקיליה וטול כרם, כאשר ‎כ-70% מכלל הגניבות רכב בגוש דן עברו דרך כביש 5 לשטחי הרשות . זאת בשל הנסיעה הקצרה המובילה לשטחים, ציר מרכזי המכיל 4 נתיבים. כאשר ‎כ-25% מכלל גניבות הרכב התבצעו דרך פריצות על ציר ראשי 443 לכיוון רמאללה.

גוש דן מובילה

בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 49% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 16%, אזור הדרום עם 11%, אזור השפלה עם 9%, ירושלים ומודיעין עם 11%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%. ‎בגוש דן , העיר הכי גניבה היא תל אביב עם 17% מהגניבות אחריה בפער גדול פתח תקווה 6% , ראשון לציון ירושלים ורמת גן עם 5%. השנתונים המבוקשים ביותר ע"י הגנבים הינם ,2021-23., כאשר כמחצית הרכבים שנגנבו היו משנתונים אלה.

שיטות הגניבה הנפוצות ביותר: 62% באמצעות התחברות וקידוד OBD לשקע, 18% גניבה בשיטות פריצה אלימה ו-11% ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב , ו-5% באמצעות גרירת הרכב. בראש רשימת הרכבים הגנובים לחצי השנה הראשונה של השנה: רכב פרטי 43%, ג'יפים וג'יפונים – 34 אחוזים, 9 אחוזים הינם אופנועים, 8% – רכב מסחרי, 3% למשאיות וכך גם כלי צמ"ה.

‎ניר שרצקי, מנכ"ל חברת איתוראן: "בחציון הראשון של שנת 2024 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 420 חוליות חשודים בגניבות רכב. גידול של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מעצרן של חוליות הגנבים חסכו למשק הישראלי 2.3 מיליארד שקלים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות