סא"ל דן שרוני הורשע ב-67 עבירות מין בחיילות

שרוני, מפקד בה"ד 6, הורשע כי התקין מצלמות נסתרות ברחבי הבסיס ותיעד במשך מספר שנים פקודות שלו ודחו גרסתו כי לא פעל ממניע מיני
דניאל בן חמו |
סא"ל דן שרוני במהלך דיון, ספטמבר 2022. צילום: פלאש 90

סגן אלוף דן שרוני, מפקד בה"ד 6, בן 42 ממודיעין, נשוי ואב לשלושה, הורשע בכ-67 עבירות מין ופגיעה בפרטיות נגד חיילות ששירותו תחתיו. שרוני התקין מצלמות נסתרות וצילם במשך מספר שנים פקודות שלו. השופטים התייחסו לכל אחת מנפגעות העבירה וציינו כי גרסת המתלוננות הייתה אמינה לכל אורך הדרך. השופטים דחו את טענתו של שרוני כי לא פעל ממניע מיני. וקבעו כי הוא פעל ממניע מיני.

השופטים המשיכו: "אצל רוב נפגעות העבירה נתפס הנאשם כמפקד מוערך ואף חבר. לחלקן הפך לאיש סוד. הן הביעו את השבר הגדול באמון ואת הרגשת החילול". ראשת ההרכב תיארה את הכונן שנמצא אצל הנאשם אשר הכיל קטגוריות של תמונות תחת כותרות של "עירום מלא", "עירום חלקי", "תמונות בבגד ים" ועוד.

שרוני הודה ברכישת מטענים וטען שתמיד היה ברשותו מטען מצלם ולטענתו עשה זאת כדי לראות אם יש גנבים, או שמשתמשים בסמים. בעדותו טען כי שיקר במצ״ח וטען כי המניע היה יצירת שליטה והבהיר באיזה טקטיקות השתמש כדי להתקין המצלמות עם המטען. שרוני מסר פרטים על הסעיפים בכתב האישום שהוגש נגדו לצד סתירות רבות שעלו .

עסקת הטיעון ספגה ביקורת

"גרסת הנאשם הייתה מגמתית שניסתה לגמד את הטענות נגדו", אמרו השופטים. הפרשה הותרה לפרסום בנובמבר 2021, אז פרסמה אחת מנפגעותיו פוסט שהפך לוויראלי.

בפוסט היא כתבה: "דן שרוני. זכרו את השם הזה. דן הוא המפקד שלי שמלווה אותי לאורך כל הדרך הצבאית שלי. ואכיר גם לכם – סא"ל דן שרוני, 39, מודיעין, אבא לשלושה ילדים, סוטה מין, מטריד מינית סדרתי ובעיקר אפס. סא"ל דן שרוני בחר לצלם מעל 30 בנות בסתר במשך חמש שנים. אני אחת מהן".

בין הפרקליטות הצבאית ובין שרוני נרקמה עסקת טיעון, לפיה שרוני יודה בעבירות המיוחסות לו ויזכה לתנאי פרישה הכוללים פנסיה, זאת למרות שנותרו לו עוד כשנתיים לגיל הפרישה. בעקבות הביקורת על עסקת הטיעון חזרה בה הפרקליטות הצבאית מהעסקה בחודש ספטמבר 2022.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות