מאחורי הקלעים של עבירות מין

האם השפיעה תנועת #metoo על הליכים פליליים בישראל? מה תפקידו של הסנגור המייצג חשוד בעבירות מין? עו"ד מור עטיה, המתמחה במשפט פלילי, במדריך מיוחד
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
הטרדות מיניות - מה צריך לדעת?
הטרדה מינית, אילוסטרציה: evanto

את מהדורות החדשות ממלאות, מידי שבוע, כתבות כאלה ואחרות שמציגות את ההשלכות ההרסניות שיש לחקירה פלילית על חייו של הנאשם, קל וחומר על חייו של נאשם בעבירות מין. "רבות הפעמים בהם מדובר בחוסר הבנה של הסיטואציה", מסביר לנו עורך הדין מור עטיה ומוסיף כי כאשר מדובר בשני אנשים, תתכן התנגשות ערכים שתוביל צד אחד לחשוב שמדובר בתקיפה או הטרדה.

עו"ד מור עטיה

עבירות מין הינם שם כולל למנעד רחב של עבירות שיכולות להתרחש בתוך המשפחה ומחוצה לה, כאשר הסטטיסטיקה מראה שלרוב מדובר באדם בעל היכרות מוקדמת. "אם וכאשר נקלענו למצב שבו אנחנו מוצאים עצמנו מואשמים בעבירות מין, הדבר הראשון והנכון לעשות הוא ליצור קשר עם עו"ד ולא סתם, עורך דין עם התמחות בטיפול בעבירות מין" אומר עו"ד עטיה ומנמק כי טיפול בתיקים רגישים כאלה מצריך רגישות מיוחדת שלא כל עורך דין פלילי ניחן או מנוסה בה.

עולם משתנה

לאחרונה, עם עליית גל ותנועת metoo# אנחנו עדים לרוחות חדשות שמנשבות בבית המשפט. עו"ד עטיה אומר לנו כי "ראשית מדובר בתופעה מבורכת שעשתה פלאים בקרב נתוני הנשים המתלוננות ואף עודד רבות לצאת ולדבר". אבל לצד זאת, נראה שמחאה זו גם עודדה מקרים של תלונות שווא. "אל לנו לשכוח כמה חמורה תלונת השווא והשלכותיה על חייה הנאשם" אומר עורך הדין.

על אף הטענה העיקרית נגד עורכי דין פליליים על כך שהם פועלים להאשמת הקורבן, נראה כי לא כך הדבר. הפנייה אל הקורבן המתלונן או המתלוננת נעשית רק כאשר יש מגמת הפללה ברורה. "אם מדובר באישה שבדיוק פוטרה על ידי אותו נאשם או שמא תיק גירושין שמסתבך. בכל פעם השופט ישאל את עצמו, ובצדק, מדוע הקורבן התלוננה" אומר עורך הדין עטיה.

חשיבות הייצוג המשפטי

לדוגמה, במקום שבו יש ספק בנוגע למצבה הנפשי של המתלונן, יהיה זה תפקידו של עורך הדין המייצג לבחון את הדבר ולברר האם יש להפחית במשקל עדותו לאור הראיות המעידות על מצב מנטלי לא יציב.

"יתר על כן, חשוב מאד, בבואכם לבחור את העורך דין המייצג, לבדוק את הרזומה שלו והאם הניסיון שלו שאמור להיות כולל זיכויים, אכן דומה לתיק שמתנהל מגדכם. מדובר בפעולה חשובה מאוד", אומר עו"ד עטיה לסיכום.


עו"ד מור עטיה – מור עטיה חברת עורכי דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות