סחר במידע רגיש: מכרו פרטי מבוטחים

הפרקליטות העמידה לדין 9 נאשמים בסחר נרחב במידע אישי רגיש של עשרות אלפי מבוטחים בחברות הביטוח, בפרשה שנחשפה ברשות להגנת הפרטיות
אייל חן |
"הפרסומים עומדים במבחן האפשרות הממשית". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט השלום בת"א הוגש כתב אישום כנגד 9 נאשמים בגין סחר נרחב במידע אישי רגיש של עשרות אלפי מבוטחים בחברות ביטוח. הפרשה נחשפה בעקבות חקירה פלילית מורכבת ורחבת היקף שביצעה יחידת החקירות ברשות להגנת הפרטיות.

בהתאם לכתב האישום, שהוגש, שלושה מהנאשמים- גל אברג'יל (30) מגבעת שמואל, חי חכמון (30) מראשון לציון וניר רייז (41) מרמת גן, הקימו סוכנות ביטוח ופחות משנה לאחר מכן, החלו לרכוש מידע אודות עשרות אלפי מבוטחים וזאת במטרה לעשות במידע שימוש עסקי. מידע זה, רכשו הנאשמים באופן שיטתי מעובדים בחברות ביטוח שונות. תמורת המידע ולאורך תקופה של כשנתיים, שילמו מנהלי הסוכנויות לעובדי חברות הביטוח כמיליון שקלים.

ששת הנאשמים הנוספים בכתב האישום- דן עמיאל (29) מחדרה, דן נוי (33) מכפר סבא, ליאור שויחטמן (29) מקרית ביאליק, שקד אברהם (29) מפתח תקווה, רועי ברדוגו (30) מקרית ביאליק ועדי קדוש (29) מגבעת שמואל, הם עובדי חברות ביטוח "הראל", "הפניקס", "כלל" או בחברות בת שלהן, אשר מתוקף תפקידם, היו בעלי גישה למאגרי המידע של חברות אלה ולמידע רגיש רב. הנאשמים ניצלו את הגישה שלהם למאגרי המידע, תוך הסתרת פעילותם מעיני הממונים עליהם ובכך פגעו בפרטיותם של עשרות אלפי מבוטחים.

פגיעה בפרטיות

מעשיהם של הנאשמים היוו ניצול לרעה של נגישותם למאגרי מידע מתוקף תפקידם בחברות הביטוח, והתחקות אחר חייהם הפרטיים של הלקוחות, תוך מעילה באמון הלקוחות ואמון חברות הביטוח בהם באופן העולה כדי פגיעה בפרטיות הלקוחות. המידע בו סחרו הנאשמים כלל, בין היתר, את הפרטים האישיים של המבוטחים, כגון שמותיהם, מספרי תעודות הזהות, מספר הטלפון הנייד, פרטים על פוליסות הביטוח שלהם ועל התעריפים שנגבים מהם על ידי חברות הביטוח. בחלק מהמקרים, הועברו ע"י הנאשמים בנוסף פרטים כגון גיל, עיר המגורים, עיסוקם ותאריך הנפקת תעודת הזהות של הלקוחות.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות רבות של פגיעה בפרטיות וגילוי מידע תוך הפרת סודיות. בכתב האישום צוין, כי הנאשמים פגעו בצוותא במזיד, בפרטיות זולתם, הפרו חובת סודיות של הלקוחות לגבי ענייניהם הפרטיים, השתמשו ומסרו ידיעות בענייניהם הפרטיים של לקוחות חברות הביטוח לאחר, ומסרו דברים שהושגו בדרך של פגיעה בפרטיות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות