חוקרים פרטיים נאשמים בפגיעה בפרטיות

כתב אישום הוגש לביהמ"ש בפ"ת נגד 3 נאשמים, ודים חאיט, יניב מור ורפאל רם, ולפיו במסגרת איסוף מידע על פעילות כלכלית של אזרחים הם קיבלו מידע חסוי בניגוד לחוק
גילי סיוון-כהן |
גרם להטלת עיקולים ושיבוש חייו. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית משפט השלום בפ"ת הוגש כתב אישום כנגד שני נאשמים, וכתב אישום נוסף נגד נאשם שלישי בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ופגיעה בפרטיות. השלושה, ודים חאיט, 50 מפתח תקוה, יניב מור, 47 מפתח תקווה ורפאל רם, 53 מכפר אוריה, נאשמים כי במסגרת איסוף חומר כלכלי על אזרחי הם שמו ידם על מידע רגיש וחסוי בניגוד לחוק.

על פי כתב האישום, חאיט הוא שכיר במשרד החקירות של מור – "מור חקירות", ורם עבד כעצמאי בתחום איסוף מידע על אנשים. בין השנים 2017-2019 לערך, מור קיבל למשרדו פניות ובקשות לאסוף מידע על אנשים, וכפי שנהגו לפעול במשרד, פנה לחאיט וביקש ממנו לאסוף את המידע. חלק מהחקירות שביצע המשרד היו בעלות אופי כלכלי לקבלת מידע אודות נכסים של אנשים, כשבמקרים של קבלת מידע חסוי ופרטים כמו נכסים פיננסים, יש צורך לספק פרטים אישיים כמו תאריך הנפקת תעודת זהות על מנת לקבלו.

קבלת מידע תוך התחזות

בתקופה הרלוונטית, מור התקשר עם רם, שהשיג עבורו תאריכי הנפקת תעודות זהות של מי שעבורם התבקש לאסוף מידע, ומכר אותו למור תמורת תשלום כספי. רם נהג להשיג את הפרטים החסויים במרמה באמצעות התחזות לדמויות מפתח כמו בכיר בבנק או מוסד ציבורי אחר ויצירת קשר עם עובדי ציבור בעלי נגישות למידע החסוי. מור העביר את המידע החסוי לחאיט, שבאמצעות מידע זה התחזה ללקוחות חברות ביטוח שונות באינטרנט ובטלפון, והשיג מידע על נכסים פיננסים של מי שאודותיו התבקש לאסוף מידע.

כתב האישום מפרט את סוג המידע שהושג על ידי חאיט בעקבות קבלת הפרטים האישיים שכללו, בין היתר, מידע מביטוח לאומי אודות ועדות רפואיות, ופירוט אודות תשלומי הפוליסה בחברות הביטוח. את המידע שהשיג במרמה, חאיט היה מעביר למור, שהעביר אותו בהמשך ללקוחות המשרד תמורת תשלום. כדי להסוות את פעולותיהם, חאיט ומור השתמשו בטלפונים מבצעיים שהוחלפו כל זמן מה ובמיילים שאינם קשורים למשרד החקירות.

כתב האישום מייחס לחאיט ומור עבירות של פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר במטרה להונות וקשירת קשר לפשע. כתב האישום של רם מייחס לו עבירות של פגיעה בפרטיות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

_________________________________________________

עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות