מאסר עולם ליעקב בן אברהם שרצח את אשתו ב-50 דקירות

שופטי המחוזי בת"א גזרו את העונש על הנאשם, בן 72, לאחר שהורשע ברצח אשתו יעל בביתם בהרצליה, יום אחד בלבד לפני שהיו אמורים לחתום על הסכם גירושין
אייל חן |
יעקב בן אברהם בדיון בעניינו בשנת 2022. צילום: פלאש 90

הרכב שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, גזר מאסר עולם על יעקב בן אברהם, בן ה-72, שרצח בנסיבות מחמירות את אשתו יעל בת ה-68 , לאחר שדקר אותה יותר מ-50 פעמים בביתם בהרצליה, יום לפני שהיו אמורים לחתום על הסכם גירושין. השופט יוסי טופף אמר במעמד גזר הדין: "המקרה שלפנינו הוא דוגמא מצערת אחד מיני רבות לתופעת האלימות הפושעת בחברתנו של בעלים כלפי בנות זוגן".

מכתב האישום בו הורשע עלה כי לפני כשנה וחצי, ביקשה המנוחה מבעלה לעזוב את הבית, לאחר שהתגוררו בו יחד עם בתם במשך 35 שנות נישואיהם. יום לפני הרצח התפתח בין השניים ויכוח בעקבות בקשותיה ממנו לעזוב את הבית החלו ויכוחים ומחלוקת סביב חלוקת הרכוש. היא הודיעה לו כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת הרכוש ודרשה ממנו לעזוב את הדירה, אז הוא דקר אותה כשישבה על הכורסה ולא הפסיק עד שהסכין נשברה. היא ניסתה להתגונן, ואחרי שהסכין נשברה אף קמה להימלט.

עוד צוין, כי בשלב זה נטל הנאשם סכין נוספת, הלך אחרי המנוחה והמשיך לדקור אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שנפלה והתמוטטה בפתח הדירה. הנאשם דקר את אשתו המנוחה עשרות פעמים באמצעות שתי הסכינים, וגרם לה לכ-50 פצעי חתך ודקירה בכל הגוף. מותה נקבע בזירה.

"אכזריות של ממש"

בהכרעת הדין ציינו השופטים כי הרצח היה מעשה ספונטני, שלא קדם לו תכנון מוקדם. "קבענו כי מעשה הרצח מקיים נסיבה מחמירה של אכזריות מיוחדת. בתי המשפט נדרשים לתופעה החברתית המדאיגה של רצח נשים על-ידי בני זוגן, רובן ככולן נרצחות בבתיהן. מעשי הנאשם ניכרו באכזריות של ממש בשתי סכינים אימתניות וכמות בלתי נתפסת של דקירות בכל חלקי גופה. הנאשם לא חדל ממעשיו עד כדי כך שהסכין הראשונה נשברה. ניתן רק לשער את גודל האימה שאחזה במנוחה כשהבינה שניסיונה להימלט ממנו נכשל וגורלה נחרץ", נכתב בהכרעת הדין".

עוד כתבו השופטים: "לא ניתן לקבוע בוודאות כי הרצח בוצע מול עיניה של הבת, אך אין חולק כי בחרה לעזוב כשהיא פוסחת על גופתה של אמה. היא שמעה את זעקותיה. נוכחות בתה, לכל היותר מטרים ספורים מההתרחשות, מעצימה את האכזריות במעשיו. אין חולק כי לאחר הרצח שטף את הסכינים ועשה כן מכוונה לשבש חקירה פלילית".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסי טופף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות