הערעור נדחה: המורה שהורשע בעבירות מין בתלמידות ירצה 40 חודשי מאסר

ביהמ"ש המחוזי בב"ש דחה את הערעור שהגיש אופיר כהן, מורה למתמטיקה בתיכון, על הרשעתו: "ניצל את היותו איש חינוך לצורך פגיעה בשורת קטינות"
אייל חן |
מורה, אילוסטרציה Envato

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דחה את ערעור של אופיר כהן מורה שנגזרו עליו 40 חודשי מאסר לאחר שביצע מעשים מגונים בתלמידותיו הקטינות. לאור האמור דחה ביהמ"ש את הערעור והותיר את ההרשעה והענישה על כנה.

מכתב האישום שהוגש לבית המשפט השלום באשקלון כנגד אופיר כהן עולה כי עת שימש כהן כמורה למתמטיקה ומחנך בתיכון, ביצע בארבע מתלמידותיו הקטינות עבירות של מעשה מגונה תוך ניצול יחסי תלות וכן הטריד מינית חלק מהקטינות. כך לדוגמה, עת יצא כהן כמורה מלווה וחובש לטיול השנתי של תלמידי כיתות יא', נגע מספר פעמים בחזה ובישבנן של שתיים מתלמידותיו הקטינות. במקרה אחר, כאשר אחת הקטינה פנתה אל כהן לאחר שחשה כאבים בברכה, חבש לה כהן את המקום ועיסה את רגלה, תוך כדי העיסוי, נגע כהן באיבר מינה של הקטינה מעל לבגדיה.

שיחות מיניות בטיול השנתי

בנוסף, במהלך הטיול השנתי הזמין כהן את אחת הקטינות לחדרו ושוחח עם חלקן שיחות בעלות אופי מיני ובמסגרתן אף תיאר את מערכת היחסים המינית בינו לבין אשתו. עוד נטען, כי גם לאחר שעלו הקטינות לכיתה יב', עת שימש כהן כמורה למתמטיקה ורכז השכבה נגע בחזה ובישבנן של חלק מהקטינות, לא פעם גם במהלך השיעורים.

בית משפט השלום הרשיע את כהן במרבית העבירות שיוחסו לו בכתב האישום ואף הרשיע אותו בשני מעשים נוספים שלא פורטו בכתב האישום האחד ביחס לאחת המתלוננות בתיק והשני ביחס לאחת העדות (משני אירועים שיוחסו לו בכתב האישום זוכה כהן). לאור כל האמור, נגזרו על כהן 40 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 55,000 שקלים. בגין החלטה זו הגיש כהן ערעור על הכרעת הדין ועל גזר הדין.

במסגרת הערעור נטען כי התמונה הראייתית שעלתה במהלך המשפט אינה חד משמעית ובוודאי לא כפי שבאה לביטוי בהכרעת הדין. מנגד טענה המדינה כי בית המשפט לא הותיר אבן לא הפוכה וכי יש לדחות את הערעור.

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע יואל עדן, אריאל חזק וגאולה לוין, קיבלו את עמדת הפרקליטות ודחו את טענותיו של כהן.

"ניצל את מעמדו"

במסגרת החלטתם קבעו, בין היתר: "העובדה שנפגעת עבירת מין אינה מתלוננת באופן מידי או אינה מוסרת את מלוא הפרטים המדויקים באופן מידי, אינה פוגעת במהימנותה. אך טבעי הוא כי נפגעת עבירה מינית בכלל, ובמצב דברים בו הפגיעה נעשית ע"י איש מרות, מבוגר אשר אמור להיות אחראי, יכול והתחושות הקשות כפועל יוצא מהפגיעה יביאו לכך שלא יפורטו כל הדברים, וודאי שלא בלוח הזמנים הנטען".

עוד ציינו השופטים: "אין מדובר באירוע אחד, אין מדובר באירוע מקרי, ואין מדובר בנפגעת אחת. מדובר בשורת אירועים, במספר נפגעות, ובמצב דברים בו המערער אשר היה צריך לתפקד כאיש חינוך, והוא בעל מרות וסמכות, פעל באופן אשר פגע בשורת קטינות, הפר את זכותן לאוטונומיה על גופן ולפרטיותן. המערער ניצל את האמון אשר ניתן בו, וניצל את מעמדו ואת היותו בקרבת הקטינות בשל תפקידו, ופגע בהן, בגופן ובנפשן.

המערער, ככל איש חינוך, אמור להיות אמון על שמירה על התלמידים והתלמידות, מכל משמר. את ההיפך הגמור ניתן לראות בפעולותיו של המערער, אשר ניצל את היותו איש חינוך לצורך פגיעה בשורת קטינות".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות