במהלך שיעור פיתוח קול: המורה ביצע מעשים מגונים

מורה בביה"ס למוסיקה בראשל"צ ירצה שנתיים מאסר לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין בתלמידים בעודם מבצעים תרגילי נשימה. הילדים יפוצו ב-100 אלף שקלים
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בנתניה, הדס רוזנברג שיינרט, גזרה שנתיים מאסר לנאשם שלימד נגינה ופיתוח קול שהורשע במעשים מגונים בחמישה קטינים. השופטת רוזנברג שיינרט הורתה לו לשלם מאה אלף שקלים פיצוי לקטינים נפגעי העבירה. "חמורה במיוחד העובדה שהנאשם ניצל מצב שהיה אמור להיות לימודי ובטוח עבור הקטינים לצורך מימוש גחמותיו המיניות, תוך שפגע בצורה קשה בקרבה ובאמון ששררו בינו לבין הקטינים", כתבה השופטת בגזר הדין.

במהלך שנת 2015 הנאשם לימד שיעורי פיתוח קול ושיעורי נגינה על פסנתר בבית ספר למוזיקה בראשון לציון ולאחר מכן בין השנים 2019-2016 הנאשם לימד שיעורי פיתוח קול ושיעורי נגינה על פסנתר בסטודיו למוזיקה בכפר יונה. במסגרת השיעורים שהעביר הנאשם, תרגל הנאשם עם הקטינים תרגילי נשימה ותרגילי דמיון מודרך, במסגרתם הורה לילדים שהיו בגילאי 7-10 לשכב על הרצפה על גבם ובמהלך אותם שיעורים ביצע בחלקם מעשים מגונים.

הצדדים הציגו בפני ביהמ"ש הסדר טיעון לעניין העונש, במסגרתו עתרו במשותף להשית על הנאשם שנתיים מאסר בפועל, לצד פיצוי מוסכם שיחולק באופן שווה בין חמשת נפגעי העבירה, ועונש מאסר מותנה. בטיעוני התביעה, הובהר כי בבסיס הסדר הטיעון עומד מחד גיסא הצורך בענישה מוחשית ומהותית, המשקפת את חומרת העבירות, את ריבוי הקטינים הנפגעים, את גילם של הקטינים, את הנזק שנגרם להם, כעולה, בין היתר, מתסקירי נפגעי העבירה ואת העובדה שהעבירות נעשו במסגרת יחסי מורה-תלמיד.

מאידך, נטלו בחשבון הודאת הנאשם, אשר חסכה את הצורך בשמיעת עדויות הקטינים, העובדה שמאז ביצוע העבירות חלפו כארבע שנים במהלכם לא נפתחו תיקים נוספים, והעובדה שהנאשם עבר הליך טיפולי שהוביל להפחתה במסוכנותו. כן ניתן משקל לנכונות הנאשם לפצות את המתלוננים בסכום המוסכם. צוין, כי נפגעי העבירה ומשפחותיהם מודעים להסדר ומסכימים לו.

השופטת רוזנברג שיינרט כיבדה בגזר הדין את הסדר טיעון שנכרת בין הצדדים לעניין העונש, נוכח הודאת הנאשם בביצוע העבירות, ללא צורך בשמיעת עדויות הקטינים, נוכח היעדר עבר פלילי, נוכח ההליך הטיפולי הממושך בו לקח הנאשם חלק, שהוביל להפחתה במסוכנות המינית, ונוכח המלצת שרות המבחן.

למרות זאת, השופטת הדגישה את החומרה שבמעשים מגונים המבוצעים בקטינים לצד הצורך לשקף את הסלידה החברתית מן העבירות, תוך שליחת מסר מרתיע לנאשם ולציבור העבריינים בכוח.

"חמורה במיוחד העובדה שהנאשם ניצל מצב שהיה אמור להיות לימודי ובטוח עבור הקטינים לצורך מימוש גחמותיו המיניות, תוך שפגע בצורה קשה בקרבה ובאמון ששררו בינו לבין הקטינים. מגעיו של הנאשם בגוף הקטינים פגעו בפרטיותם של הקטינים, בכבודם, בתחושת הביטחון ובתובנות שלהם על העולם. קטינים שאהבו מוזיקה ובקשו ללמוד נגינה, מצאו עצמם, שלא בטובתם, כאובייקטים מיניים של הנאשם", כתבה השופטת בגזר הדין.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת הדס רוזנברג שיינרט

ור

_________________________________________________________

עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות