משאית הושבתה בגלל סולר מהול במים – תחנת הדלק תפצה את בעליה

במסגרת התביעה שהגיש נהג המשאית הוא טען כי תחנת הדלק גרמה לו לנזקים כספיים. אף שנמצא כי הסולר אכן נמהל במים לא הוכח שהדבר נעשה בכוונה
גילי סיוון-כהן |
מתדלק בתחנת דלק. צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

לא פעם אנו שומעים על דלק מהול במים שנמכר בתחנות דלק, שגורם נזקים למנוע. נהג משאית שנאלץ לאחר תדלוק בתחנת דלק בצפון הארץ, לתקן את המשאית בשל השבתת המנוע, לא ויתר והגיש תביעה נגד תחנת הדלק והיא תאלץ לפצות אותו בכ-16 אלף שקלים כולל הוצאות.

על פי התביעה, נהג המשאית, לא היה לקוח של תחנת הדלק וראה במקרה מחיר זול של סולר אצלה והגיע לתחנה ותידלק את המשאית בתחנת דלק בכמות של כ-100 ליטר סולר. בסמוך לאחר התדלוק, בעת הנסיעה המשאית החלה להאט ולא לסחוב ויצא ממנה עשן שחור. התובע מיד פנה למוסך ושם נאמר לו כי התקלה נובעת מתדלוק של סולר מהול במים. התובע ביצע גם בדיקת מעבדה לסולר שתודלק ולפי תוצאות הבדיקה נקבע כי תכולת המים בסולר היא מעל לרמה המקסימלית המותרת על פי התקן. התובע נאלץ לתקן בכספו את התקלות שנגרמו למשאית בעקבות תדלוק סולר מהול במים.

עם היוודע סיבת התקלות במשאית, לדברי התובע, הוא יצר קשר עם מנהל תחנת הדלק יחד עם בעל המוסך וביקש ממנו שהם יישאו בעלות התיקון וזאת לאחר שהוסברה לו את הבעיה, אך בעל התחנה התנגד לשאת בתשלום התיקון שנדרש למשאית.

מי מהל את הסולר?

מנגד בעל בתחנה ביקש לדחות את התביעה וטען כי התובע מעולם לא פנה אליהם קודם להגשת תביעה זו. עוד נטען, כי התובע לא הוכיח כל קשר סיבתי בין התדלוק בתחנת הדלק לנזקים הנטענים למשאית. בנוסף לכך, נטען כי מדובר בחברה וותיקה בתחום שיווק ומכירת דלקים וכי מעולם לא הוגשו נגדה תביעות משפטיות בטענה לגרימת נזקים לרכבים בגין מהילת דלק או סולר.

הרשם מרט דורפמן שקיבל בחלקה את התביעה קבע כי הסולר שמכרה הנתבעת לתובע היה מהול במים, אך הם לא עשו זאת לצורך רווח. "אומנם הגעתי למסקנה שהסולר שמכרה הנתבעת לתובע היה מהול במים, אך אינני קובע באופן פוזיטיבי שהנתבעת במקרה שלפניי ביקשה להשיג רווח נוסף ולכן באופן מכוון מהלה את הסולר בחומרים אחרים ובפרט במים", כתב הרשם דורפמן בפסק הדין והורה לתחנת הדלק לפצות את התובע בגין הנזקים שנגרמו לו. באשר לעלות התיקון של התקלות במשאית, אולם לא על השבתתה מעבודה בזמן התיקון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות