נעצרו חשודים במהילת דלקים

במהלך פעילות של המשטרה הירוקה נתפסו החשודים במתחם אחסון שמנים וחומרים מסוכנים שפעל בכדורי שבגליל התחתון. המשרד להגנת הסביבה: "סכנה לציבור"
דניאל בן חמו |
מעצר (אילוסטרציה).

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה קיימה פעילות אכיפה במתחם אחסון שמנים וחומרים מסוכנים בשטח המועצה האזורית גליל תחתון, שפעל ללא היתר רעלים ובהיעדר רישיון עסק, המעורבים עוכבו לחקירה פלילית, שנמצאת בעיצומה. לאחר מעצרם של החשודים, אמרו במשרד להגנת הסביבה כי הפעילות שערכו היא חלק מפעילות רחבה יותר "שמטרתה לוודא שמתחמי שמנים וחומרים מסוכנים יפעלו בהתאם לחוק. נמשיך לפעול באמצעות פעולות אכיפה, על מנת לשמר את ההרתעה, ולמנוע סכנות לציבור ולסביבה".

מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה הגיעו מצוידים בצווי חיפוש חתומים על-ידי בית המשפט, וביצעו יחד עם הגורמים הנוספים חיפוש במשרדי החברה, בתחנת דלק בעפולה ובמתחם אחסון החומרים המסוכנים באזור התעשייה בכדורי.

במסגרת הפעילות נתפסו מסמכים רבים, בהם מחשבים ומכשיר טלפון נייד, נדגמו חומרים ממכלים שעל פי החשד הכילו חומרים מסוכנים ושמנים, וכן בוצעו סיורים מקצועיים של נציג מחוז הצפון במשרד ונציג כבאות. המעורבים עוכבו לחקירה בתחנת משטרת עפולה, והחקירה נמצאת בעיצומה.

הפעילות שהתקיימה היא שלב נוסף בפעילות האכיפה של המשטרה הירוקה כנגד גורמים המפעילים מתחמי חומרים מסוכנים ללא היתרים, המשמשים כחומרי הזנה לתעשיית מיהול הדלקים הפיראטיים ומסכנים את בטיחות הציבור והסביבה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "הפעילות שערכנו היא חלק מפעילות רחבה יותר שמטרתה לוודא שמתחמי שמנים וחומרים מסוכנים יפעלו בהתאם לחוק. נמשיך לפעול באמצעות פעולות אכיפה, על מנת לשמר את ההרתעה, ולמנוע סכנות לציבור ולסביבה".

עוד בפלילים: החולה מת – האח הואשם ברשלנות

מוקדם יותר היום (יום ב') פורסם כי לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום כנגד מחמד אסמאעיל, בן 30, מהכפר נחף, בגין עבירה של מעשה פזיזות ורשלנות. זאת לאחר שבמסגרת עבודתו כאח במרכז גריאטרי בעיר, במהלך משמרת לילה הלך לישון ולא ניטר כנדרש את מצבם של החולים במחלקת המונשמים עליה היה אחראי. במהלך אותה משמרת ניתק צינור ההנשמה של אחד החולים במחלקה ולפנות בוקר נקבע מותו.

מכתב האישום עלה, כי הנאשם הינו אח מוסמך, שעבד במרכז גריאטרי בת"א. האירוע התרחש בלילה שבין ה-16 ל-17 ביולי 2019. באותו הלילה עבד הנאשם משמרת לילה במחלקת מונשמים. במהלך המשמרת היה אסמאעיל אחראי, בין היתר, לעקוב מעמדת האחיות אחר סימני חייהם של החולים המאושפזים במחלקה.

על פי כתב האישום, במועד האמור שהה המנוח במחלקה לשם התאוששות מניתוח ונזקק למכשיר הנשמה. במהלך המשמרת, כך נטען, עזב הנאשם את עמדת האחיות, פרס מזרון וכרית בחדר התרופות, כיבה את האורות וסגר את הדלת, באופן שלא אפשר לו לעקוב ולנטר את מצבם של החולים המאושפזים.

"בזמן שישן", תואר עוד בכתב האישום, "ניתק צינור ההנשמה של המנוח. כארבע שעות לאחר שעזב את העמדה העיר עובד עזר את הנאשם, והזעיק אותו לחדר בו שהה המנוח. חרף ניסיונות החייאה שבוצעו במנוח, נקבע מותו".

_______________________________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות