חשד: הפעילו עסק פיראטי לשמנים משומשים

המשטרה הירוקה עיכבה לחקירה את בעלי המתחם ומצאה במקום כמות גדולה של שמן בו נעשה שימוש ללא היתר או רישיון עסק: "מפגעים מסכני חיים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, ערכה פעילות אכיפה ממוקדת בקיבוץ שמרת שבגליל המערבי. במסגרת החקירה, שבה נעשה שימוש באמצעי חישה שונים כולל רחפנים, אותר מתחם המכיל כמות גדולה של שמן משומש ללא היתר רעלים, רישיון עסק ותשתיות מתאימות. במשטרה הירוקה אמרו כי ימשיכו בעבודה המאומצת "לצמצום המפגעים החמורים שנוצרים במהלך העיסוק העברייני בחומרים מסוכנים בתעשיית מיהול הדלקים הפיראטיים מאחר ומדובר במפגעים מסכני חיים מסוג זה, שעלולים לפגוע בבריאות הציבור והסביבה".

הפעילות של המשטרה הירוקה, לוותה בצו חיפוש חתום בידי בית המשפט, ובמסגרת החיפוש במתחם תפסו הכוחות מסמכים ועיכבו לחקירה את שני מפעילי העסק. חביות וקוביות שאותרו בשטח נדגמו על ידי דוגמי מעבדה לבחינת הרכב החומר.

תופעת העיסוק הפיראטי בשמנים משומשים ובממסים לצורך מיהול דלקים באופן בלתי חוקי ומסוכן, הוגדרה כיעד אכיפה מרכזי של המשטרה הירוקה. פעילות זו מצטרפת לשורה של מבצעים ופעולות אכיפה מגוונות שערכה המשטרה הירוקה בשנה האחרונה בתחום זה.

"סכנת חיים"

בצד מפגעים הנוגעים לאיכות הירודה של התוצרים, מתחמי מיהול דלקים פיראטיים מייצרים מפגעים סביבתיים: מפגעי אוויר כתוצאה מסכנת שריפה וכן כתוצאה משימוש בדלקים באיכות נמוכה. עיסוק זה מייצר גם מפגעים בתחום החומרים המסוכנים וזיהום הקרקע כתוצאה מהיעדר תשתיות כלשהן. תופעה זו מהווה כר פורה להתנהלות עבריינית בכל החוליות בשרשרת המעורבים – ספקי הממסים המהווים חומרים מסוכנים, משנעי ומפעילי מתחמי אחסנת ומיהול הדלקים.

בסוף מאי בער ממושכות מתחם דלקים פיראטיים במושב כלנית תוך יצירת עננת עשן עצומה. במתחם אוחסנו על-פי החשד חומרים מסוכנים ושמנים. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית כנגד מפעילי העסק ומעורבים נוספים.

במשטרה הירוקה מציינים כי הפעילות הנוכחית היא חלק מעבודה מאומצת של חוקרי המשטרה הירוקה, במטרה לצמצם את המפגעים החמורים שנוצרים במהלך העיסוק העברייני בחומרים מסוכנים בתעשיית מיהול הדלקים הפיראטיים מאחר ומדובר במפגעים מסכני חיים מסוג זה, שעלולים לפגוע בבריאות הציבור והסביבה.

צפו בתיעוד: פשיטה על אתר פסולת פיראטי

בתקופה האחרונה מגבירה המשטרה הירוקה את האכיפה כננגד עסקים פיראטיים למהילת דלקים ושמנים. בחודש שעבר פשטו השוטרים על תחנת מעבר פיראטית לפסולת בניין באשקלון. בפעילות נתפסו כלים איתם בוצעו העבירות, וכן עוכבו ונחקרו שלושה חשודים.

לפי המשטרה הירוקה, השלכות פסולת לא חוקיות, מזהמות את הסביבה ומסכנות את הציבור ויוצרות מפגע סביבתי חמור. הפשיטה באשקלון התאפשרה לאחר שבמשך שבועות הצליחו השוטרים לאסוף ראיות באופן סמוי על חשוד בעל עבר סביבתי באשקלון, בוצעה פעילות אכיפה של המשטרה הירוקה בהשתתפות שוטרי מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל.

זבל מי שמלכלך

במסגרת הפעילות, נתפסו שתי משאיות ושופל ששימשו לביצוע העבירות. הכלים הועברו לחניון מטעם המשטרה הירוקה. בנוסף, עוכבו ונחקרו באזהרה שלושה חשודים, ונפתח תיק חקירה.

על-פי החשד, האתר שימש כתחנה פיראטית לפסולת בניין שפעלה מספר חודשים. בעקבות השלכת הפסולת, חלק מפסולת הבניין יצאה לרשות הרבים בשטח פתוח. לאור פעילות המשטרה הירוקה, השלכת פסולת הבניין הלא חוקית באתר הופסקה.

המשרד להגנת הסביבה ידרוש במסגרת ההליך המשפטי את החזרת המצב בשטח לקדמותו.

____________________________________________________________________

עו”ד אפרת טרוים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות