גנב כלי נשק מביה"ס לקציני ים בעכו – יפצה המדינה במיליון שקל

יוסף עואלי, 32 מאעבלין, הורשע בהליך פלילי בגניבת 30 רובי M-16 ונידון ל-10 שנות מאסר. כעת, בהליך של תביעת נזיקין הוא יפצה את המדינה
נעמה כהן |
צילום ארכיון

יוסף עואלי, בן 32 מאעבלין, שגנב 30 רובי 16-M מבית הספר לקציני ים בעכו ישלם לפצות את המדינה בשווי הגניבה בסך מיליון וחצי שקלים. בהליך הפלילי נגזרו על עואלי 10 שנות מאסר ופיצוי למדינה של 15 אלף שקל.

לאחר הרשעת עואלי, המדינה הגישה תביעה נגדו לבית משפט השלום בחיפה, בה נטען בין היתר שקבלת התביעה תעביר מסר לעברייני נשק לפיו המדינה לא תסתפק בעונשי המאסר ובמיצוי ההליך הפלילי בלבד, ושהיא רואה בכלים האזרחיים העומדים לרשותה אמצעי משלים למאבק במחוללי פשיעה ואלימות.

"צריך לשלם על מעשיו"

באופן תקדימי, המדינה תבעה את שווי כלי הנשק על פי מחירם בשוק השחור, בין 50 ל-100 אלף שקלים לרובה 16-M תקני, ולא על פי עלותם למשרד הביטחון.

הנתבע סיפר שקיבל 60 אלף שקלים, על החשבון, מאיזה סוחר, שהבטיח לו סכום נוסף לכשימכור את כלי הנשק. עוד טען עואלי, כי המטרה שלו הייתה להביא כסף כי לא היה לו אוכל בבית. "לא חשבתי לא על הפסד, לא על רווח, לא חשבתי שעם הנשק הזה ירצחו אנשים… אני יודע שעשיתי עבירה מאוד חמורה ואולי גרמתי לאנשים שירצחו אחד את השני, אני אוכל את עצמי כל יום על הדבר שעשיתי ומתחרט גם".

"התוצאה של טיעוניו והתנהגותו בהליך לפניי היא שכלי הנשק עצמם לא יושבו, למרבה הצער", כתבה השופטת רויטל באום והוסיפה: "שיקום כלכלי אמיתי כרוך בתשלום עבור מעשים שנעשו… הבנתו את חומרת מעשיו ואת ההשלכות שיכולות לנבוע מהם היא התנהגות מתבקשת, אך חוכמה שבדיעבד, אשר אין לדעת האם הייתה באה אלמלא נתפס, לא תוכל להפחית מהנזק שגרם במעשה החמור, יהיה מצבו הכלכלי קשה אשר יהיה. את הנעשה – אין להשיב, וחרטה על מעשה שנעשה תוכל – אולי – למנוע הישנותו בעתיד, אך לא לשנות את העבר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות