כתבה בוואטסאפ בגנות גיסה 'הבוגד' – תפצה אותו בגין לשון הרע

במהלך המשפט התברר כי הגבר ניהל מערכת יחסים עם אישה אחרת בזמן שהיה ב"פסק זמן" מאשתו. הוא יקבל פיצוי של 60 אלף שקל מגיסתו
גילי סיוון-כהן |
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

אחותה של אישה נבגדת שכתבה בווטסאפ המשפחתי על כך שאבי המשפחה בגד באימם (בזמן שהם היו ב'פסק זמן'), חויבה בימים האחרונים בפיצוי של 60 אלף שקלים כולל הוצאות משפט, זאת גם מאחר והאופן בו נוהלה הגנתה של הנתבעת, לרבות זימון אחד הבנים להעיד, מה שהגדיל את הנזק שנגרם לבן ולתובע.

המדובר בבני זוג נשואים הסכימו על "פסק זמן" בחייהם המשותפים ובתקופה זו אב המשפחה, כך הוחלט יעבור לגור בדירה אחרת. לאחר מפגשים עם מטפלת זוגית הם הגיעו להבנות, או לפחות להבנות כלליות, או שמא נראה היה כי הגיעו להבנות, באשר לצפוי לקרות באותה תקופת "פסק זמן".

לאחר אותה הסכמה גילתה האישה כי הבעל מנהל מערכת יחסים עם אחרת, מה שהוביל לסכסוך גירושין קשה. באחד הימים שלחה אחותה של האישה הודעה בקבוצת הווטסאפ המשפחתית ובה כתבה: "אתם יודעים שאבא שלכם כבר שנים בוגד באימא שלכם כבר שנים".

דברי אמת

האב הגיש תביעה כנגד האחות, גיסתו לשעבר, ועתר לפיצויים בהתאם לחוק איסור לשון הרע. הנתבעת מנגד טענה כי שלחה את הודעתה בתום לב, מתוך חובה מוסרית כלפי ע' עצמו, ומתוך רצון להגן על אחותה, מ', המנהלת אורח חיים מוסרי ושמרני ומוכפשת כמי שהסכימה ל"נישואין פתוחים" עם התובע, ובתגובה למסרון שאותו שלח ע' קודם לכן. כן טענה הנתבעת כי הדברים שנאמרו במסרון היו אמת, שהרי התובע אכן בגד במ', וניהל קשר עם אישה עוד לפני הגירושין.

טענות נוספות שהעלתה הנתבעת היו כי הדברים נכתבו "בעידנא דריתחא" כתגובה לדבריו המתריסים של ע', ויש לראות בהם "זוטי דברים". הנתבעת טענה גם כי מחקה מיוזמתה את הודעתה.

השופט יניב הלר קיבל את התביעה, וקבע כי מדובר בדברי לשון הרע המחייבים בפיצוי. בית המשפט בית המשפט דחה את הטענה כי מדובר בדברי אמת, וקבע כי מדובר בפרסום הנוגד כל עניין ציבורי. כן דחה בית המשפט את הטענה כי מדובר בפרסום שנעשה בתום לב.

"הנתבעת אינה יכולה להסתתר מאחורי הטענה כי פעלה מתמימות ולצפות לחסדי בית המשפט, תוך הותרת ניהולו של התיק בידי אחרים. תיק זה נוהל על ידי ההגנה באופן ציני, תוך ניסיון בלתי נואש ובלתי נדלה להרחיב את רוחב היריעה, ומבלי להחמיץ כל גוון צהוב שהוא, במה שהיה פגיעה נוספת על הפגיעה שכבר נפגע התובע כתוצאה מהפרסום", כתב השופט הלר והוסיף: "ובאשר לפרסום עצמו, פרסום הפוגע באדם מול ילדיו, ובפרט בפרטים שהצנעה יפה להם, הוא פרסום הנוגד כל נורמה חברתית ראויה, והטומן בחובו נזק, לא רק לאותו אדם, אלא גם לילדיו ושאר בני משפחתו. התרשמתי כי הפגיעה שנפגע התובע אכן הייתה עמוקה".

_____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יניב הלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות