ביהמ"ש הרשיע את אסף ברגיג ברצח יאשיהו בלום ז"ל

בלום ז"ל נדקר למוות בחניון הסמוך לחוף הים בראשל"צ באוגוסט 2020 ללא שעשה דבר. שופטי המחוזי מרכז הרשיעו את ברגיג ברצח בכוונה
נעמה כהן |
הסכין של המחבלת

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, הרכב סגן הנשיאה עמי קובו, השופט מיכאל קרשן והשופטת מרב גרינברג, הרשיע את הנאשם אסף ברגיג, בעבירת רצח בכוונה.

יאשיהו בלום ז"ל, המכונה שושו בפי חבריו, נדקר למוות בחניון בסמוך לחוף הים בראשון לציון על לא עוול בכפו. זאת באמצעות סכין מטבח שברגיג הביא עמו מביתו כדי להרשים את חבריו שעימם יצא לבילוי, ובמהלך אירוע בו החבורה תקפה את בלום ז"ל וחבריו. לאחר שנדקר בלום למוות, הנאשם וחבריו נמלטו מהמקום.

במהלך ההימלטות, ברכב בו נסעו, אמר ברגיג לחברו, "ראית מה עשיתי לו?", ובהמשך, בעת הנסיעה ברכב, השליך ברגיג במקום מרוחק את הסכין אשר באמצעותה נדקר.

ביום 8.8.20 בשעת לילה נסע ברגיג עם חבריו מהעיר לוד לבילוי בתל אביב, בעודו נושא בבגדיו סכין מטבח ארוכה וזאת כדי להרשים את חבריו. בשלב מסוים הגיעו ברגיג וחבריו לחוף הים "ארבע על ארבע" בראשון לציון, החנו את כלי הרכב בחניון ויצאו לבלות. בשעה 3:30 לערך חזרו ברגיג וחבריו לחניון לאחר הבילוי. באותה עת חנה בסמוך רכב בו ישב יאשיהו בלום ז"ל, ובסמוך לרכבו עמדו חבריו.

נמלטו מהזירה

בעקבות דין ודברים בין חבריו של בלום ז"ל לבין חבריו של ברגיג, יצאו שני חבריו של ברגיג מרכבם ואחד מהם היכה את אחד מחבריו של בלום. מיד לאחר מכן, יצאו ברגיג ושלושה חברים נוספים שלו מהרכב בו ישבו ורצו לעבר האירוע והחלה קטטה. בשלב מסוים יצא בלום ז"ל מהרכב ושלושת חבריו נמלטו מהמקום מבלי שהבחינו בו.

כאשר בלום ז"ל נותר במקום עם ברגיג וחבריו, שלף ברגיג את הסכין ודקר את בלום שש פעמים בגבו, מהן לפחות שתי דקירות חזקות ועמוקות. כתוצאה מהדקירה נגרמו למנוח פצעי דקירה, ודם רב ניגר ממנו.

לאחר הדקירות נמלט בלום ז"ל רגלית, ולאחר שברגיג וחבריו נמלטו מהמקום בשני כלי הרכב שלהם, חזר בלום ז"ל לכיוון הרכב והתמוטט. חבורת צעירים שהגיעה למקום טיפלה בו והזעיקה את כוחות ההצלה, שהגיעו למקום פינו אותו לבית החולים שם נקבע מותו בעקבות פצעי הדקירה. במהלך הנסיעה של ברגיג עם חבריו, לאחר שנמלטו מהמקום, השליך ברגיג את הסכין מהרכב.

ברגיג כפר בכך שהוא זה שדקר את בלום והביא למותו, ולאחר ניהול הוכחות, קבע בית המשפט כי ברגיג דקר אותו למוות. ברגיג הביא עמו את הסכין מביתו כדי להרשים את חבריו, נשא אותה ברשותו במהלך כל אותו הלילה מבלי שנפרד ממנה, לקח אותה עמו לקטטה, דקר באמצעותה את בלום ז"ל, שב עם הסכין המגואלת בדם לרכב, ולאחר מכן בנסיעה השליך את הסכין מהרכב. ברגיג אף התפאר במעשיו, כאשר אמר ברכב: "ראית מה עשיתי לו?".

גרסה לא אמינה

המסקנה היא שברגיג דקר את בלום ז"ל בכוונה לגרום למותו. מסקנה זו נסמכת על שורה ארוכה של ראיות נסיבתיות אשר תומכות ומחזקות זו את זו, ובמקביל נדחתה גרסת ברגיג כבלתי מהימנה, גרסה אשר כללה שקרים רבים שמסר בחקירותיו, ואשר בעדותו בבית המשפט לא סיפק להם שום הסבר.

כל שופטי ההרכב קבעו כי ברגיג דקר את בלום ז"ל וכי יש להרשיע אותו בעבירה של רצח בכוונה. השופטים עמי קובו ומיכאל קרשן קבעו בדעת הרוב כי לא ניתן לשלול אפשרות שהעבירה בוצעה בצוותא עם אחד מחבריו אשר אף הוא דקר את בלום ז"ל, ואילו השופטת גרינברג סברה בדעת המיעוט שברגיג דקר את בלום לבדו.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות