15 חודשי מאסר לצעיר שהורשע במעורבות ברצח יאשיהו בלום

הצעיר, שהיה קטין במועד בו נדקר בלום בחוף הים בראשל"צ, הורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות ובשיבוש הליכים. השופט: "לו נהג בצורה שונה, האירוע היה מסתיים אחרת"
אייל חן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, גזר 15 חודשי מאסר על תושב לוד, אחד הנאשמים במעורבות ברצח יאשיהו בלום ז"ל בחוף בראשל"צ בספטמבר 2020, אשר היה קטין במועד האירוע.

כתב האישום, תיאר כיצד חבורה של שישה צעירים תושבי לוד, תקפה את בלום ז"ל וחבריו בסמוך לחוף הים בראשון לציון. בערב הרצח הגיע הנאשם המרכזי ברצח, אסף ברגיג עם חבריו, ובהם הקטין למסעדה בחוף הים בראשון לציון, כשהוא מצויד בסכין. בעקבות דין ודברים עם חבורה אחרת, החלו ברגיג הקטין וחבריהם לתקוף את המנוח וחבריו, כשבשלב מסוים שלף ברגיג סכין ודקר את בלום בגבו מספר דקירות. בלום החל בבריחה מהמקום אך התמוטט ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. במקביל נמלטו הנאשמים ברכבם מן הזירה, ובכלל זאת הקטין, אשר ידע כבר בתחילת הערב כי ברגיג נשא עליו סכין, ובהמשך, תוך כדי ההימלטות מן המקום פנה לברגיג ושאל אותו האם הסכין אצלו ואף הורה לו להשליך אותה במטרה להסוות את מעשיהם.

הקטין הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט. בתסקיר שבוצע לקטין ניתנה המלצה לעונש מאסר על תנאי בלבד, זאת בין היתר בשל גילו, בן 17.9 בעת האירוע, היעדר עברו הפלילי וכן נסיבות אישיות אחרות.

יכול היה להסתיים אחרת

הפרקליטות סירבה להסתפק בעונש המאסר על תנאי, וציינה את העובדה כי הנאשם ידע כי ברגיג מחזיק בסכין, סייע לחבריו בתקיפה ובכך תרם את חלקו לליבוי היצרים ולהסלמת האירוע אשר הסתיים ברצח. עוד סברה הפרקליטות כי קיים צורך במאסר בפועל לאור העובדה כי מדובר במי שהיה כפסע מאישום ברצח ותוך מחשבה על חשיבותה של אמירה ערכית של גזירת מאסר בפועל במקרים מסוג זה.

השופט מיכלס קיבל את עמדת הפרקליטות לגבי חלקו המשמעותי של הקטין באירוע. "התנהלות אחרת מצד הנאשם באירוע הטראגי", כתב השופט מיכלס, "יכולה היתה להביא לסיומו של האירוע באופן שונה".

כמו כן התייחס בית המשפט לגילו של הקטין וציין מפורשות את היות וקרוב מאוד לגיל הבגרות וכי ממעשיו משתמע כיעל אף גילו הבין את משמעות מעשיו. בהמשך לכך, גזר בית המשפט על הקטין עונש של 15 חודשי בפועל, מאסר על תנאי וכן פיצוי כספי.

ההליכים בעניינו של הנאשם המרכזי אסף ברגיג עדיין מתנהלים. ארבעה מן הנאשמים האחרים הורשעו זה מכבר בתקיפה בנסיבות מחמירות בצוותא.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

________________________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות