שנת מאסר לבכיר בהייטק לשעבר שתיעד נשים במקלחות ובשירותים

ביהמ"ש השלום בת"א גזר את העונש על שי יעקובי, לשעבר עובד בחברת "פאלו אלטו" לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים. הוא יפצה את הנפגעות ב-30 אלף שקל
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה Envato

שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, גזר שנת מאסר על איש ההייטק שי יעקובי, שעבד כראש צוות פיתוח בחברת "פאלו אלטו", שהורשע במעשים מגונים לאחר שתיעד עשרות נשים בעירום מלא, והעביר את החומר המצולם למחשבו הפרטי בהמשך הוא התקין מצלמות מאותו הסוג גם בביתו הפרטי. יעקובי יפצה את כלל נפגעי העבירה ב-30 אלף שקלים.

השופט ירון גת כתב בגזר הדין כי הערכים החברתיים המוגנים שנפגעו כתוצאה מהמעשים שביצע הנאשם כוללים שמירה והגנה על כבוד האדם, על זכותו לפרטיות, על צנעת חייו ברשות הפרט שלו, על האוטונומיה שלו על גופו וזכותו לשמירת אורחותיו והתנהלותו ברשות הפרט, על שלומו, על שלוות נפשו, ועל קניינו. הגנה על ערכים אלו עומדת בבסיס עבירת המעשה המגונה ויתר העבירות שביצע יעקובי.

"הנאשם לא חדל ממעשיו גם כשהייתה לו הזדמנות לכך לאחר שהתגלתה מצלמה אחת שהתקין במקום עבודתו ונלקחה מהמקום, הוא הרהיב עוז עברייני ושב והתקין מצלמה אחרת במקום. הנאשם חדל ממעשיו רק לאחר שגם המצלמה השנייה שהתקין במקום עבודתו נתפסה ולאחר שהחלה להיערך בדיקה בנושא", כתב השופט גת.

פוסט טראומה וקשיים נפשיים

עוד הוסיף השופט: "מעשי הנאשם הותירו בנפגעי העבירה צלקת נפשית, וחלקם אף נזקקים לסיוע טיפולי מקצועי, ואף תרופתי, לשם התמודדות עם הפגיעה. אחת מנפגעות העבירה אף סובלת מפוסט-טראומה. כמו כן, נפגעי העבירה מתארים את תחושת הפחד, בכלל ומהנאשם בפרט, ואת תחושות החרדה, הסטרס, חוסר הביטחון, החשדנות, ההשפלה, הזעזוע, הכעס, הגועל ואובדן האמון שנגרמו להם. מתואר אובדן אמון בגברים, במקומות עבודה ובבני אדם בכלל, וקושי בקיום קשרים בין-אישיים במקומות עבודה ובכלל".

על פי הודאתו של יעקובי, בעת שעבד כראש צוות פיתוח בחברת ההייטק "פאלו אלטו" בתל אביב, התקין מצלמה נסתרת המוסווית בתור מטען USB בחדר מקלחת ושירותים שנמצא בקומת משרדו, וצילם למעלה מ-20 עובדים בעירום מלא או במצבים אינטימיים, וביניהן 10 נשים שאחת מהן עובדת בכפיפות אליו.

יעקובי העביר את הסרטונים למחשבו האישי תוך שהוא מסדר אותם לתיקיות בשמן של הנשים המצולמות ומנפה סרטונים שבהם הופיעו גברים בלבד. במקביל, התקין יעקובי מצלמה זהה בבית מגורים שבו ביקר, בעזרתה צילם את באי הבית, וביניהם קטינים, כשהם מתלבשים ומתארגנים, במצבים אינטימיים ובעירום. יעקובי שמר את סרטוני העירום על מחשבו האישי. בצורה זו צילם והקליט יעקובי את בני הבית כשהם משוחחים בניהם, בלא ידיעתם, במשך מספר ימים.

מצלמה בבית ובמשרד

לאחר שהמצלמה במקום עבודתו נותקה על ידי אחד העובדים, העביר יעקובי את אחת המצלמות שהותקנה בבית הפרטי למקום עבודתו ובעזרתה צילם 7 עובדים נוספים במצבים אינטימיים ובעירום מלא, ומתוכם שתי נשים כשהן מתקלחות ועושות שימוש במלתחות. המצלמה השנייה נתפסה בידי קצין הביטחון של החברה.

כאשר מתלוננת, להם היכרות מוקדמת, ביקשה את עזרתו הטכנולוגית של יעקובי, הוא נכנס לאלבום התמונות בטלפון שלה ושלח לעצמו בוואצאפ תמונות רבות של בחורה צעירה, בת 18, בין היתר כשהיא בחוף הים, לבושה בבגד ים ביקיני.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון גת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות