הנאשם בהסעת שב"ח ריצה מאסר ממושך בגין הסעת מחבלת

המדינה הגישה כתב אישום נגד תושב לוד, 43, שנתפס מסיע שוהים בלתי חוקיים לתחומי ישראל. המשטרה מבקשת להורות על מעצרו עד תום ההליכים
אייל חן |
תיעוד: פסול נהיגה יצא מתחת המשטרה ועלה על הרכב
נהג אוטובוס, ארכיון

תושב לוד, בן 43, לא למד את הלקח ואחרי שבעבר נידון ל-15 שנות מאסר בגין הסעת מחבלת מתאבדת לתחומי ישראל, הואשם היום שוב, בגין הסעת שוהים בלתי חוקיים לתחומי ישראל. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

על פי כתב האישום ביום שני השבוע נהג הנאשם בבית חנינא בירושלים, באותן הנסיבות, העלה לרכבו את התושבים הזרים וכן אנשים נוספים שזהותם אינה ידועה וזאת על מנת להסיעם לערים תל אביב ולוד בישראל. הנאשם החל בנסיעה בכביש 443 מכיוון כללי שטחי האזור לכיוון כללי ישראל, וזאת על מנת להכניס את התושבים הזרים והאחרים לישראל.

כאשר הגיע הנאשם בסמוך למחסום מכבים, שב הנאשם על עקבותיו, והחל לנסוע לכיוון מחסום עופר, נעצר רכב הנאשם לבדיקה שגרתית במחסום עופר על יד חייל ולאחר ששוטר בדק את יושבי הרכב נמצא כי התושבים הזרים שוהים בו ואינם מחזיקים באישור כניסה לישראל.

15 שנות מאסר

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי לנאשם הרשעות קודמות בעבירות ביטחון, עבירות דומות לעבירות שהואשם בהם, בגינם נידון למאסר בפועל לתקופה של 15 שנה, כאשר פעל על מנת להכניס מפגעת מתאבדת לישראל, על מנת לעשות פיגוע התאבדות בישראל בסמוך לתחנת המשטה ביפו, כשהוא מוסר לה את שמן של אמו ואחותו על מנת שתתייצב בכזב בשמן בעת שיעצרו לביקורת במחסום.

בעת שהגיע הנאשם והתושבת הזרה למחסום מכבים ומשלא נמצאה בידה תעודת זהות, התבקשה לרדת מהרכב לבדיקה. משהבחינה המפגעת כי החיילים לא נעתרים לבקשת הנאשם להכניסה לישראל עמו, פוצצה את מטען החבלה אשר היה עמה. כתוצאה מהפיצוץ נהרגה המחבלת במקום ו-2 חיילים נפצעו, אחד באורח בינוני בבטנו והשני באורח קל בראשו.

"התביעה תטען כי עבר פלילי מכביד זה תורם להחרפת החשש מפני הסיכון שהמשיב יחזור על מעשי הפרת החוק גם בעת שחרורו", נטען בבקשה למעצר, "נוכח המצב הביטחוני השורר בארץ והעובדה כי אוכלוסיית התושבים הזרים מהווה סיכון משמעותי לביטחון הציבור, וישנה מעורבות גבוהה של תושבים זרים בפיגועי טרור ובשטחי איו"ש, קיימת מסוכנות גבוהה מאת הנאשם אשר מנסה להערים על גורמי הביטחון ומנסה להכניס תושבים בלתי חוקיים לישראל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות