שוטר הורשע בעבירות מין בחניכות שלו: "בנות אוהבות שאני מפליק להן"

ראש משמרת סיור באזור ירושלים ניצל את מעמדו כחונך של השוטרות והטריד אותן מינית באמירות פוגעניות ונידון לנזיפה חמורה והורדה בדרגה ל-3 חודשים
דניאל בן חמו |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

ראש משמרת הסיור שאחראי על 20 שוטרים ושוטרות וחנך שתי שוטרת אחרות, דווקא ביקש ללמוד מהן דברים מיניים ופחות ללמד אותם על עבודת הסייר. השתיים התלוננו נגדו. באחרונה בית הדין, גזר עליו נזיפה חמורה והורדה בדרגה לשלושה וחצי חודשים לאחר שהורשע בעבירה ה'מכובסת' של התנהגות שאינה הולמת שוטר.

על פי כתב האישום, השוטר, שרת הנאשם כראש משמרת ביחידת סיור בתחנה באיזור ירושלים והיה אמור לחנוך שתי שוטרות בעבודת הסייר. במסגרת החניכה, במהלך משמרת צהרים, צוותה המתלוננת ח' יחד עם הנאשם באותה הניידת.

עם תחילת המשמרת המשותפת, אמר לה הנאשם: "היום את תסבירי לי למה בנות אוהבות את מה שהן אוהבות". המתלוננת ח' שאלה את הנאשם לפשר אמרתו, והנאשם בתגובה שאל אותה למה בנות אוהבות שהוא "גומר להן על החזה" ומה גורם לבחורה לרצות שהוא "יגמור לה בפה".

בתגובה לשאלותיו של הנאשם, השיבה המתלוננת ח' שאין לה מושג ושלא נראה לה שיש מישהי שאוהבת את זה. או אז, שאל אותה הנאשם מדוע בנות עושות סיליקון בחזה ובשפתיים, אמר לה שזה דוחה אותו לגעת בחזה מסיליקון ושאל את דעתה בנושא. בהמשך, אמר הנאשם למתלוננת "בנות אוהבות שאני מכאיב להן, שורט אותן, צובט אותן, מפליק להן, מקלל אותן כשאני מזיין אותן, זה עושה לכן את זה, אה?".

המתלוננת ח' השיבה לו שכנראה יש בנות שאוהבות את זה, ואמרה לו שהוא השוטר הכי הזוי שעבדה איתו עד אותו היום.

"אמירות קשות ופוגעניות"

על פי האישום השני, השוטר המשיך לשמש כחונך ובמסגרת החניכה, ציוות לעצמו שוטרת אחרת יחד איתו באותה הניידת. ולמרות שביניהם לא הייתה היכרות מוקדמת. בחלוף כעשרים דקות מתחילת המשמרת, סיפר הנאשם למתלוננת נ' שיש מישהי שהוא מאוד מכבד, אבל היא דורשת ממנו שהוא "יגמור לה על הפנים", וביקש את עצתה של בנושא. המתלוננת לא שיתפה פעולה עם הנאשם ובהמשך העבירה את השיחה לנושא אחר.

התביעה טענה כי מדובר במסכת אמירות ולא באמירה חד פעמית, מסכת המלמדת על דפוס התנהגות, משפיל ובוטה מצד הנאשם. המתלוננות יצאו לחניכה בתחנות, במסגרת קורס קצינים, אך שררו בינן לבין הנאשם יחסי מרות שכן הנאשם תפקד כר' משמרת באותה העת והם צוותו למשמרות שלו. לא זו בלבד ולפחות באישום השני הנאשם הוא זה שציוות את המתלוננת לניידת שלו. בהיותן בניידת לא יכלו המתלוננות לבחור להפסיק את השיחה או לעזוב את המקום ולכן היו מעין "שבויות" שלו.

לדעת ההגנה מנגד המעשים שיוחסו לנאשם הם ברף הנמוך, ולא מדובר חלילה בנגיעה בגופן, עוד הדגישה ההגנה כי באשר למתלוננת הראשונה לאחר שתי המשמרות שהיו יחד בניידת ולמרות שלכאורה חשה פגועה ומושפלת, היא בכל זאת ממשיכה להתכתב עם הנאשם, מה שמלמד כי לא חשה פגועה. ואילו המתלוננת השניה חוקרת מח"ש כתבה כי המתלוננת אמרה כי האמירות אמנם היו מגעילות אבל היא לא חשה מוטרדת.

בגזר הדין ציינו השופטים כי התמונה העולה מכתב האישום עגומה ובלתי רצויה. הנאשם אמר אמירות קשות ופוגעניות כלפי שתי שוטרות שונות, במקרה אחד מדובר במסכת של אמירות בוטות מה שמלמד כנראה על דפוס התנהגות של הנאשם. "במעשיו פגע הנאשם באמון השוטרות במערכת, ובאמון הציבור במשטרה. על שוטרות להרגיש בטוחות ומוגנות במסגרת עבודתן. במקרה דנן השוטרות חשו מושפלות ומובכות למשמע האמירות הבוטות מצד הנאשם", נכתב בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות