פיצוי של 100 אלף שקל לעובדת שפוטרה כי התלוננה על הטרדה מינית

בית הדין האזורי לעבודה פסק את הפיצוי לעובדת לשעבר בחברה לשיווק רהיטים, שטענה כי פוטרה בגלל תלונתה: "ההתנהגות עברה את הגבול להטרדה מינית"
גילי סיוון-כהן |
הטרדות מיניות - מה צריך לדעת?
הטרדה מינית, אילוסטרציה: evanto

שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב, יפית מזרחי-לוי, קבעה פיצוי של כמעט 100 אלף שקלים לעובדת לשעבר בחברה לשיווק רהיטים, אשר סבלה מהטרדה מינית. העובדת טענה כי נגעו בה באופן לא ראוי והחמיאו לה על מראה חיצוני, תוך כדי חיבוקים ונשיקות לא רצויות.

על פי התביעה, התובעת, שהחלה לעבוד בחברה בנובמבר 2018, חוותה סדרת הטרדות מיניות מצד אחד העובדים, שכללו חיבוקים, נשיקות וצביטות. היא דיווחה כי ביקשה מהעובד להפסיק את מעשיו מכיוון שהיא נשואה ודתייה, אך הוא המשיך בפעולותיו. לטענתה ההטרדות שהחלו בהערות ומחמאות הנוגעות למראה שלה המשיכו בחיבוקים, צביטות בלחי ונשיקות בראש, והידרדרו לכדי ליטוף בירך ונגיעות בישבן. לטענתה גם הנהלת החברה לא עשתה דבר כדי למנוע את ההטרדה.

פיטורים בהריון

בסופו של יום דווקא העובדת פוטרה כעבור 5.5 חודשי עבודה כשהיא בהיריון, לטענתה מלבד פיצוי על הטרדתה המינית היא זכאית לפיצוי בשל פיטוריה על רקע ההיריון והתלונה שהגישה נגד הנתבע.

השופטת יפית מזרחי-לוי קבעה כי אין הוכחות לנגיעות בישבן, אך החיבוקים והנשיקות נחשבים להטרדה מינית. היא פסקה פיצוי של 60 אלף שקלים לעובדת, ועוד 15 אלף שקלים על פיטוריה שנראה כי נבעו מהתלונה שהגישה נגד העובד.

בנוסף, השופטת פסקה לעובדת פיצוי נוסף של 20,935 שקלים עבור הפרשות לפנסיה והוצאות משפט. החברה והעובד הודו בחיבוקים ונשיקות, אך טענו כי הם היו במסגרת יחס “אבהי” ולא בגדר הטרדה מינית. השופטת דחתה את טענתם, קובעת כי התנהגות זו עברה את הגבול להטרדה מינית.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יפית מזרחי-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות