עוכב בגלל שהלך עם יד מאוגרפת בתוך הכיס: "זה מריח רע מאוד"

ביהמ"ש הורה על שחרורו של צעיר ממוצא אתיופי שנעצר בשעת לילה בגלל שאגרף את ידו משום שהיווה "סכנה". סנגורו: "איך אפשר לדעת, מה זה רנטגן?"
גילי סיוון-כהן |
עצור. צילום ארכיון: פלאש 90

שיטור יתר נגד בני העדה האתיופית הובילה להפגנות סוערות בישראל ומבקר המדינה קבע שיותר מפי 3 מעצרים ותיקים פליליים לבני העדה משיעורם באוכלוסייה. בימים האחרונים, שוטרים עיכבו לבדיקה צעיר אתיופי רק בגלל שכף ידו היתה מאוגרפת בכיס, העיכוב הסתיים בעימות עם השוטרים ומעצר – בית משפט שיחרר את הצעיר והמשטרה לא הגישה ערר על השחרור.

לפני מספר ימים, בלשים בתחנת בית-שמש, הבחינו בצעיר הולך ברחוב, הם חשדו בו מאחר וידו השמאלית הייתה מאוגרפת בכיס. הבלשים ניגשו אליו והוא סירב לשתף איתם פעולה, כאשר השוטר תפס אותו בידו, החל זה לטענת השוטרים, להתלהם ולקלל את השוטרים ואף לדברי הבלשים הוא ניסה לתקוף את השוטר ובשלב כלשהו, נגח בבלש באפו.

"מריח רע"

למחרת הובא הצעיר לבית המשפט, בגין חשדות לתקיפה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו וכן העלבת עובד ציבור, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים ובדיון אמר נציג המשטרה כי הבלשים ניגשו אליו רק כי ידו היתה מאוגרפת בכיס ולדבריו החשוד לא שיתף פעולה בחקירה (עשה עצמו כאילו ישן) ועילת המעצר המרכזית היא עילת המסוכנות הנובעת מהתנהגותו ועברו הפלילי הכולל הרשעות בעבירות אלימות.

מנגד טען הסנגור שביקש לשחררו, שזה תיק שלא היה שום חשד סביר לגשת אליו בכלל. "אנחנו מדברים על דוחות שיצאו פה על אכיפת יתר כנגד העדה האתיופית, אני לא מבין איך שוטר רואה בן-אדם בלילה, הולך ברחוב, תושב העיר, עם יד שהוא חושב שהיא מאוגרפת בתוך הכיס של הקפוצ'ון. אני לא מכיר אדם ששם יד בתוך כיס הקפוצ'ון והולך איתה ישר. מה הוא רנטגן?", תהה הסנגור והוסיף: "האיש הזה לא עשה שום דבר, סתם עצרו אותו. אף אחד לא ננגח, אף אחד לא נפגע. ומה השיבוש? זה מריח רע, מריח רע מאוד".

השופט עמיר שקד, קיבל את דברי הסנגור והורה לשחרר את החשוד בערבות עצמית וצד ג' וציין בהחלטתו כי: "לאור תוצרי החקירה אשר הוצגו בפניי במהלך הדיון וסומנו על-ידי עולה כי אין בהם כדי להוביל להמשך מעצרו של המשיב מאחורי סורג ובריח". לבקשת המשטרה השופט עיכב את החלטתו על מנת שהיא תוכל להגיש ערר על החלטת השחרור, אולם לבסוף המשטרה לא הגישה ערר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות